Telefónica diu que no instal·larà més fibra òptica per garantir el servei

Publicat el 28 de febrer de 2008 a les 09:25

Així és desprèn de les paraules de Kim Faura, director general de Telefónica de Catalunya, davant un auditori de vuitanta persones representants del ferro empresarial i polític de la comarca que, ahir, va ser el convidat del dinar anual que organitza la Cambra de Comerç al Berguedà.

Tal com informa el Regió7, Telefónica disposa de dos cables de fibra òptica que subministren els serveis de telefonia fixa, mòbil i Internet a la comarca i no d'una com havia dit fins ara. El passat dia 11, una màquina va tallar un d'aquests cables a l'alçada de la Granota Kim Faura va insistir que havia estat una voladura però des de la Generalitat es va informar que havia estat una màquina la que va tallar el cable en una zona a on s'havien fet voladures quinze dies abans del tall i això va deixar a la majoria de la comarca incomunicada. Kim Faura, que va demanar disculpes als assistents pels perjudicis causats, va explicar que la companyia va intentar redireccionar les comunicacions que va poder a través del segon cable bo i admetre que la capacitat era limitada.

Davant de la dependència de les telecomunicacions de la comarca d'aquests dos cables, representants de l'empresariat i del món polític li van demanar a Faura si la companyia pensava adoptar mesures per evitar que no es tornin a produir situacions d'aquestes característiques. Faura va dir que no. L'alt directiu de la companyia va dir que tècnicament seria possible posar dos cables més de fibra òptica per si se'n tornen a fer malbé un o dos en quedin d'alternatius que permetin garantir sempre i al cent per cent al servei «si algú ho pagués». Faura va dir que el dia del tall «vam fer el que vam poder» per pal·liar el problema comunicant la gravetat de la situació a l'alcalde de Berga i als serveis d'emergència i posant a disposició de serveis bàsics telèfons via satèl·lit per si calien. En aquest punta la presidenta del Consell Comarcal, Montserrat Ribera va reclamar que en aquests casos s'adoptin sistemes per garantir les comunicacions amb els dirigents comarcals i no només amb el de Berga. Faura en va prendre nota tot i que va assegurar que «si torna a passar» un tall o avaria com la del passat 11 de febrer «hi haurà una situació similar».

L'auditori va agrair la sinceritat de Faura però la seva resposta de ben segur que no era la que esperaven els empresaris que en privat van expressar la perplexitat i la impotència que els provoca que la companyia admeti que no pensi invertir per millorar les infraestructures a la comarca. En aquest sentit Faura va dir que no té sentit dimensionar les infraestructures per a fer front a situacions excepcionals sinó que cal fer-ho pensant en les condicions d'ús estàndards.

El director general de Telefónica va encaixar amb fai play les nombroses crítiques a la feina de la seva companyia que va haver d'escoltar en el dinar. Hi ho va fer fins al punt d'agrair que se'ls consideri un mal menor, com va expressar algun dels assistents. «Gràcies per dir-nos que som els menys dolents» va dir Faura, afegint però que «estem lluitant per millorar». Un esforç que va quedar reflectit quan es va comprometre personalment a aconseguir que el propietari de l'empresa Berga Resort, Joan Barniol disposi d'una línia de telefonia fixa a casa seva, al baix Berguedà, després que aquest expliqués que s'ha hagut d'embrancar en un procés judicial per aconseguir-ho. «Li arreglaré» va comprometre's Kim Faura, admetent que com a companyia en situació d'exmonopoli, fins l'any 2005 tenien l'obligació de garantir el servei universal de telefonia fixa a les llars.