[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=pIBn0iUczlM[/youtube]
Catalunya ja compta amb 300 indrets turístics - 40 de Lleida - accessibles des de Google Street View, al marge dels milers de quilòmetres de carrers i carreteres que aquesta aplicació posa al servei dels seus usuaris. Gràcies al projecte Google Trekker Catalunya, impulsat per la multinacional nord-americana i la Generalitat, els usuaris podran accedir a rutes i imatges en 360 graus de centenars d’indrets geolocalitzats a partir de l’aplicació Google Maps. Amb aquest projecte, Catalunya es converteix en el territori europeu amb més rutes trekkejades per quilòmetre quadrat.
Durant la presentació de la iniciativa aquest dijous, el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha destacat que l’aplicació permet mostrar la “riquesa i diversitat” del país i contribueix a potenciar Catalunya com a destinació turística internacional.
Aquest projecte ha estat possible gràcies a un acord signat entre Google i la Generalitat de Catalunya, que ha estat la primera administració d’Europa d’arribar a un acord d’aquestes característiques.
El projecte es planteja amb un doble objectiu. Per una banda, es vol potenciar l’atractiu turístic de Catalunya, posant en valor el seu patrimoni natural i cultural arreu del món, per tal d’atraure més turistes. Per l’altra, es vol mantenir el país com a destinació turística de referència en el camp de l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC) a l’hora de realitzar promoció turística. Per aquesta raó, aquests 300 indrets han estat incorporats també al web de promoció turística de la Generalitat (catalunya.com), de manera que s’hi pugui accedir des de la cartografia d’aquest portal.
L’aplicació permet accedir a una localització des Google Maps, veure-la en visió panoràmica de 360 graus i recórrer-la com si hom es trobés realment allí. Fins ara, a Catalunya això només era possible en indrets on hi podia passar un vehicle, però gràcies a aquest projecte ara també es pot accedir amb Google Street View a aquests 300 indrets catalans, entre els quals s’hi troben rutes només realitzables a peu, parcs naturals, interiors de monuments i fins i tot algunes infraestructures turístiques.
Una quarantena d'atractius turístics de Lleida ja es poden visitar amb Google Street View
El país es converteix en el territori europeu amb més rutes "trekkejades" per quilòmetre quadrat
ARA A PORTADA
-
-
Lleida convoca un concurs arquitectònic per decidir el futur de l'antiga estació d'autobusos Redacció
-
Comencen les obres d’emergència per reparar el ferm de l’A-2 entre Cervera i la Panadella Àlvar Llobet i Sotelo | Redacció
-
Festa del Lleida CF al Narcís Sala: «Hem celebrat el gol contra l’Atlètic de forma espectacular» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Publicat el
07 d’abril de 2016 a
les 23:41
Et pot interessar
-
Societat
Aitona es tenyeix de rosa i obre la temporada de Fruiturisme
-
Societat
Sexenni apuja el volum: quatre noves cançons i tres aliats de luxe
-
Societat
El gran centre comercial de Lleida vol obrir portes a finals del 2027
-
Societat Calor inèdita en ple febrer a Ponent amb rècords històrics en una desena d’estacions
-
Societat
L’Institut Mollerussa estrenarà un nou cicle d’FP d’Elaboració de Productes Alimentaris
-
Societat
Lleida manté oberta l'exportació del porcí a la Xina mentre el veto s'estén a Tarragona
