Un incendi agrícola a Isona activa 15 dotacions dels Bombers

El foc, prop de la carretera C-1412bz, obliga a cridar els veïns amb maquinària agrícola per reforçar les tasques d’extinció i es demana precaució a la població

  • Imatge de l'incendi declarat a Isona aquest dijous -
Publicat el 26 de juny de 2025 a les 13:14
Actualitzat el 26 de juny de 2025 a les 13:16

Un incendi agrícola s’ha declarat aquest dijous al terme municipal d’Isona i Conca Dellà, prop de la carretera C-1412bz, entre Conques i Isona. Des de poc abans del migdia, hi treballen un total de 15 dotacions dels Bombers de la Generalitat, que inclouen 10 vehicles terrestres i cinc mitjans aeris, entre els quals hi ha tres helicòpters i dos avions de vigilància i atac.

Davant la gravetat del foc, l’Ajuntament d’Isona i Conca Dellà ha fet una crida urgent a tots els veïns que disposin de tractors, cubes d’aigua, grades, arades o altres màquines agrícoles perquè es sumin als esforços per contenir les flames. Els interessats en col·laborar s’han de dirigir a la zona de la granja del Capot, on seran coordinats pel personal d’emergència que gestiona la intervenció.

A més, el consistori ha demanat a la població que mantingui la màxima precaució i que segueixi les indicacions dels equips d’emergència mentre duri l’operatiu d’extinció. La participació ciutadana és clau per controlar ràpidament l’incendi i evitar que s’escampi per la zona agrícola.

Hi haurà ampliació.