La moció, que és presentada pels propis membres del festival, que ha usat l'equipament amb èxit diverses vegaes, ha estat recollida pels grups municipals del govern, PDECat i ERC, i el regidor no adscrit, Miquel Davins.

L'Anònima de Manresa. Foto: Endesa
L'Anònima, l'espai ieal per a la creació cultural
La proposició subralla que la majoria del moviment artístic, cultural i creatiu "es dinamitza sobretot des del Centre Històric". Aquests agents han fet aflorar una sèrie de necessitats en l'àmbit creatiu, artistic i cultural, "que es poden resumir en un espai que exerceixi les funcions de punt de trobada de la comunitat cretiva, un niu per a foment de l'emprenedoria i la indústria creativa, un escenari de mostra d'expressions artístiques fora dels circuits majoritaris, i un espai on es treballi el fet cultural amb vocació transformadora des dels mitjans fins a les finalitats".
El FABA, amb el qual col·labora NacióManresa des de la seva primera edició, considera que l'edifici de l'Anònima s'adaptaria a aquestes necessitats com ha quedat demostrat amb els seus festivals. Actualment és un edifici municipal, amb dues naus i un edifici d'oficines situat al Centre Històric, que no té cap definició urbanística més enllà e com a equipament cultural i de proximitat.

Trobada de creatius a l'Anònima aquest dissabte al matí. Foto: Pere Fontanals
Per tot plegat, l'organització del FABA propoa l'edifici de l'Anònima com a fàbrica de creació per a la cultura transformadora en benefici de la ciutat i de la comunitat artística, per convertir-la en un referent creatiu a nivell català.
Malgrat aquest convenciment, la moció del FABA insta l'Ajuntament a obrir un procés participatiu per definir l'ús i el projecte de l'Anònima durant el proper mandat valorant, també, la seva proposta, amb l'objectiu d'activar l'equipament.