
Sant Salvador de Guardiola obre els actes commemoratius de la Diada Nacional amb un cap de setmana ple de propostes lúdiques i d'afirmació nacional que tindran com a moments centrals la desplegada d'una estelada gegant, des del campanar de l'església de Sant Salvador, aquest dissabte al vespre, i la 10a Caminada al Montgròs de l'endemà diumenge, 7 de setembre. El programa inclou l'acte institucional que l'ajuntament celebra cada any, la pujada al Cogulló i la participació a l'acte 'Ara és l'hora' que organitza l'ANC. Els actes de la Diada estan organitzats per la Comissió 11 de Setembre, integrada per l'ajuntament, entitats i partits polítics del municipi.
La imatge que Sant Salvador de Guardiola aportarà a les moltes que generarà la commemoració de la Diada Nacional arreu del país serà l'estelada gegant que es desplegarà del campanar de l'església aquest dissabte, 7 de setembre, a les 8 del vespre. A l'entorn d'aquest acte simbòlic es farà també el Cant dels Segadors i una actuació dels cantautors locals Valentí Alsina i Aina Palà. La vesprada es tancarà amb una botifarrada popular per a la qual caldrà comprar prèviament un tiquet, al preu de 5 euros, que es podrà adquirir a les dependències de l'ajuntament o bé a Ca La Maria. La reserva també es pot fer telefònicament, al telèfon 651 99 10 81.
L'ajuntament serà el punt de trobada, a les 8 del matí, de tots aquells guardiolencs i guardiolenques que vulguin participar a la 10a edició de la Caminada al Montgròs, on es procedirà al canvi de l'estelada, s'interpretarà el Cant dels Segadors i es procedirà a la renovació del llibre de signatures que recull els testimonis i impressions dels visitants que hi arriben caminant durant tot l'any. A la tarda, a partir de les cinc, la paret de sota del pavelló estarà a disposició de totes aquelles persones que vulguin demostrar la seva creativitat i contribuir a la pintada col·lectiva del mural commemoratiu de la Diada.
La jornada de la Diada Nacional, el dijous dia 11, arrencarà amb l'acte institucional que cada any organitza l'ajuntament i que consisteix en la tradicional ofrena als peus del monument que hi ha a la plaça 11 de Setembre i un esmorzar popular. La celebració de la Diada Nacional inclou, un any més, la participació dels actes que es desenvolupen a Castellfollit del Boix, al Cogulló de Can Torra, a partir de ¼ de 12 del migdia. Es tracta de la 36a Diada Nacional que organitzen conjuntament els Amics del Cogulló de Castellfollit del Boix, Maians, Rajadell i Sant Salvador de Guardiola.
Finalment, a partir de les 13:00 hores, tindrà lloc la sortida dels busos que portarà fins a Barcelona els participants a l'acte 'Ara és l'hora', que organitza l'Assemblea Nacional de Catalunya.