Ferrer fomenta calçotades arreu del món per promocionar la salsa

Publicat el 06 de febrer de 2015 a les 10:15

Ferrer fomenta calçotades arreu del món


Ferrer, l'empresa familiar d'alimentació amb seu a Santpedor, no es conforma amb ser líder absolut al nostre país en la producció i comercialització de salsa per a calçots, sinó que també vol que aquest producte tradicional català s'obri camí en mercats exteriors. Per aquest motiu, i coincidint amb la temporada de calçots d'enguany, la companyia portarà a terme una campanya per difondre i internacionalitzar el fenomen de les calçotades.

Per tal d'aconseguir-ho, col·laborarà amb diversos casals, centres i associacions de catalans a l'estranger en l'organització de calçotades populars arreu del món. En alguns casos, les entitats ja organitzaven degustacions de calçots, mentre que en d'altres les començaran a celebrar arran del projecte de Ferrer. L'empresa de Santpedor s'encarregarà, principalment, de proveir la salsa i els pitets necessaris en tots els esdeveniments.

La llista de ciutats ja està gairebé tancada i, a falta de les darreres confirmacions, inclou una dotzena de capitals en diversos continents, com Nova York, Pequín, Berlín, Frankfurt, París, Àmsterdam, Copenhagen, Ginebra i Ciutat de Mèxic. En gairebé tots els casos es preveu que s'hi apleguin un mínim d'entre 150 i 200 calçotaires, tant catalans com estrangers.

Nous mercats per als productes catalans
"Volem obrir mercats fora de Catalunya per al nostre producte estrella, tant a Espanya com arreu del món", confirma Joan Ferrer, director de l'empresa. Ferrer afegeix, a més, que "si l'experiència funciona", no descarten realitzar "noves accions per tal d'estimular la demanda d'altres productes catalans a l'estranger". La companyia exporta actualment a més de 50 països i les vendes en mercats exteriors van suposar l'any passat un 11% de la seva facturació.

La primera calçotada de la campanya se celebrarà aquest dissabte, 7 de febrer, a Sevilla, i estarà organitzada pel Casal Catalunya de la capital andalusa amb la col·laboració de Ferrer. Imatges i selfies de les diferents calçotades internacionals es podran seguir en temps real a Instagram amb l'etiqueta #calçotspelmón, i també es podran consultar a posteriori a la pàgina de Facebook de l'empresa.