L'Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor (OCIC), un departament integrat dins l’estructura del Consell Comarcal del Bages i vinculat a l'Agència Catalana del Consum, va arxivar l'any 2017 un total de 684 reclamacions i va resoldre 1.655 consultes amb l'objectiu d'ajudar els usuaris i usuàries a defensar els seus drets per mitjà de la informació prèvia, l'assessorament, i la recepció i tramitació de reclamacions en temes de consum.
El conseller de l’Àrea de Suport als Municipis, Enric Forcada, manifesta que "l'OCIC permet al Consell Comarcal actuar des de la proximitat i la màxima professionalitat i eficiència per resoldre tots els dubtes en matèria de consum i garantir els drets de la ciutadania a l'accés i ús d’uns serveis públics de qualitat".
En el cas de les reclamacions arxivades, el sector de les telecomunicacions continua essent l'assumpte principal de resolució d'expedients, representant prop del 50% del total. D'altra banda, les reclamacions relacionades amb les entitats bancàries i serveis financers (41) i aquelles vinculades amb el dret d’accés als subministraments bàsics d'electricitat (93), gas (34) i aigua (9) també van agafar protagonisme l'any 2017, segons indiquen les dades recollides per l'OCIC. En aquest sentit, el percentatge de solució favorable de les reclamacions va ser entorn del 60%.
Quant al nombre de consultes gestionades, més enllà de l'assessorament ofert en l'àmbit de les telecomunicacions i altres temàtiques, durant l'any 2017 es va detectar un increment important de peticions relatives a clàusules terra i el seu procediment de reclamació (337). A més, atès l'interès creixent de la ciutadania entorn d'aquesta problemàtica des que es va aprovar el reglament que regula la devolució del sobrecost de les hipoteques, el Consell Comarcal va engegar l'any 2017 diverses propostes formatives dirigides a administracions locals i també al públic en general per oferir informació i assessorament al respecte. Per a més detalls de les línies d'actuació de l'OCIC, podeu consultar aquest espai.
Inici del 2018 amb nous serveis a Manresa
Arran del nou conveni signat amb l'Ajuntament de Manresa, l'OCIC presta enguany assessorament als veïns i veïnes de Manresa a les dependències del consistori. Aquest servei es presta tots els dimecres, de 9 a 12 hores, i només s'atenen visites amb cita prèvia, que es poden demanar per mitjà del telèfon d'atenció ciutadana "010".
La reclamació de les clàusules terra pren protagonisme en les consultes a l'OCIC
L'Oficina Comarcal de Consum va atendre l'any 2017 més de 2.300 bagencs i bagenques
ARA A PORTADA
-
L'Abadia de Montserrat estrena una il·luminació amb més de 40 metres de lluminàries d'alta eficiència Redacció
-
Una coneguda empresa del Bages, condemnada a indemnitzar un treballador amb 7.500 euros per humiliar-lo Pere Fontanals
-
Les obres del Parc Tecnològic del Bages avancen i Manresa i Sant Fruitós en celebren el progrés Pere Fontanals
-
La Cavalcada de Reis de Manresa es renova del tot i dobla pressupost per créixer amb força Pere Fontanals
-
Carles Pachon i Marta Valero protagonitzaran dos recitals de veu i piano al Teatre Conservatori Pere Fontanals
Publicat el 29 de gener de 2018 a les 18:24
Actualitzat el 29 de gener de 2018 a les 18:27
Et pot interessar
-
Economia i Empresa
Bernat Ladrón de Guevara, reelegit president d'una Associació d'Empresaris de Bufalvent especialment engrescada
-
Economia i Empresa
El Kursaal posarà a la venda els espectacles de Festa Major aquest dijous a preus reduïts
-
Economia i Empresa
Caixabank ajuda a pagar un tamisador a la Fundació Cardona Històrica per impulsar la comercialització de la sal
-
Economia i Empresa
38 empreses turístiques del Bages, reconegudes per la seva gestió sostenible
-
Economia i Empresa
Laura Galobart guanya el 32è Premi Protagonistes del Demà del Rotary
-
Economia i Empresa
UManresa estrena la Clínica Odontològica, que el curs que ve acollirà els primers cursos d'especialització
