Tres projectes «realitzables» guanyen els Premis de la Fundació Lacetània

Un projecte de logotip per a un restaurant, una granja escola i el disseny d'un habitatge són els treballs guanyadors d'enguany

Publicat el 03 de març de 2016 a les 20:45
Actualitzat el 03 de març de 2016 a les 20:53
Tres projectes que podrien traslladar-se fàcilment al món real han estat els guanyadors de l'edició d'enguany dels Premis de la Fundació Lacetània als millors treballs de batxillerat i cicles formatius dels instituts del Bages. Els guardons s'han lliurat aquest dijous a la tarda en un acte en el qual han estat presents alumnes, professors i autoritats i que ha tingut lloc al saló rosa de l'Institut Lacetània. Un grup d'alumnes del Conservatori de Música de Manresa, Easy Drets, dirigits per Joan Arnau, ha posat l'apunt musical a la vetllada amb una interpretació de peces per a trompeta.

Pere Casals, president de la Fundació Lacetània, que acaba de commemorar el seu 25è aniversari, ha destacat la tasca d'aquesta entitat en el foment de les pràctiques en empreses i ha afirmat que la "formació és una inversió, tant per als propis joves com per al país". El delegat dels Serveis Territorials d'Ensenyament a la Catalunya Central ha dit que premis com aquests potencien la recerca entre els joves i prestigien els estudis postobligatoris. Per la seva banda, Mireia Estefanell, tinent d'alcalde delegada de Dinamització Econòmica, ha destacat la importància d'aquest acte per Manresa i per la comarca i ha dit que la formació és clau per al futur ja que "els estudiants d'avui són els professionals del demà".

En la categoria de cicles formatius de grau mitjà, el premi ha estat per al treball Raw Raw, de Míriam Garcia Posada, de l'Escola d'Art de Manresa. Es tracta del projecte de creació de la imatge corporativa d'un restaurant de cuina vegana, per al qual l'alumna ha analitzat els logotips de negocis semblants d'arreu del món i ha creat la imatge pròpia per aquest establiment i la seva aplicació en diferents suports (targetes, estovalles, tovallons, posavasos, davantals, etc.). En aquesta categoria han estat també guardonats els treballs Eficiència energètica d'un habitatge, de José Luis Ramírez Álvarez de l'Institut Lacetània (segon premi) i Plus Design, de Dídac Mas Sardans, de l'Escola d'Art.

El treball guanyador en la categoria de cicles formatius de grau superior ha estat el de Granja Escola Les Marcetes, un projecte empresarial per un negoci centrat en el lleure infantil i la difusió de valors relacionats amb l'ecologia i el respecte al medi ambient. Les autores d'aquest treball són Núria Mauri Bravo, Denisa Belea Campan i Ainhoa Soto Torres, de l'institut Guillem Catà, que han elaborat un exhaustiu pla d'empresa en el qual no només es defineix com seria el negoci plantejat sinó que s'analitza la competència, la demanda existent, es detallen els tràmits i permisos necessaris i es planteja el pla financer.

El resultat és un document que permetria traslladar aquesta idea de negoci a la realitat. Aquest mateix treball ja va ser premiat en la primera edició de Talent+Empresa, el congrés d'emprenedoria i FP que van organitzar la Cambra de Comerç de Manresa, la Fundació Althaia i el Departament d'Ensenyament a finals del curs passat. El segon premi en aquesta categoria ha estat per al projecte Ebookline, de José Pedro Rusakiewicz, de l'Institut Lacetània, mentre que el tercer guardonat ha estat el treball Elevador de motos d'un sol eix vertical, de Michael López Martínez, Héctor Gallardo Maldonado i Jordi Castells Aloy, també de l'Institut Lacetània.

En la categoria de batxillerat el treball premiat ha estat Planificació i disseny d'un habitatge, de Maria Cortina Andreu, de l'Institut Pius Font i Quer. El treball és un assaig a petita escala de l'ofici d'arquitecte en el qual l'alumna ha donat resposta a l'encàrrec fet per uns clients reals per dissenyar un habitatge. En el treball s'han elaborat els plànols i una maqueta de l'edifici, que estèticament s'ha inspirat en l'obra d'arquitectes com Le Corbusier, Wright i Mies van der Rohe. El segon premi d'aquesta categoria ha estat per al projecte Carpe Diem. Dels orígens a l'actualitat, d'Aitor Garrido Jiménez, de l'Institut Guillem Catà, mentre que el tercer premi ha estat per al treball Picapoll ou riesling?, un treball en francès fet pels alumnes del batxillerat francès de l'Institut Gerbert d'Aurillac Clàudia Resa Parés i Júlia Cura Ruiz.