Dins el món empresarial estem molt acostumats a parlar de productivitat, competitivitat, innovació, internacionalització, compres, vendes, logística i un munt de temes que ens fan estar molt atents a tot allò que afecta el funcionament de l'empresa. Ara bé, hi ha un tema del qual no en parlem gaire, potser perquè no ens sembla que sigui tan important com els anteriors però que té una gran rellevància: la comunicació. I més concretament, la comunicació empresarial, de la qual avui m'agradaria fer una reflexió.
Diuen que si no tens una finestra oberta a les noves plataformes digitals (xarxes socials, web, etc.) no ets ningú. I que si no et veuen, no et coneixen. Totalment cert. També tinc la sensació que els empresaris "de tota la vida" no hem acabat d'incorporar aquestes noves tècniques de comunicació com a eina vital per donar-nos a conèixer. Prenc algunes frases d'uns tallers que recentment PIMEC ha dut a terme sobre aquest tema; "Comunicar és una tècnica que tots podem aprendre: només exigeix entrenament", o "les empreses comuniquen... sempre (encara que no ho vulguin)". Són només dos exemples de la importància que té, per a qualsevol negoci, comunicar.
La comunicació empresarial comença ja des de dins les nostres organitzacions: comunicar als nostres equips és la clau per comunicar externament. La comunicació interna és una necessitat diària, s'ha d'utilitzar de forma regular i controlada i els seus resultats es mostren a llarg termini. A més, és una inversió molt potent. És molt important que internament es faci ús d'aquesta comunicació i que s'inverteixi en eines que millorin el coneixement de l'empresa. Els nostres equips humans són els millors comercials! De nosaltres depèn la imatge que projectem fora de l'empresa.
Reflexiono sobre la comunicació perquè, en diferents àmbits i trobades, sovint conec aquests "equips humans" de les empreses i són aquestes persones les que em faciliten informació sobre l'empresa; i, si aquesta fa unes bones pràctiques de comunicació interna, el resultat és excel·lent. Treballadors entusiasmats amb el projecte empresarial, coneixedors de les estratègies comercials i grans comunicadors.
Pel què fa a la comunicació externa també necessitem l'entrenament que he esmentat abans. Campanyes de màrqueting online, offline, portals web, publicitat i moltes altres eines que tenim a l'abast i que a vegades ens acaben saturant. L'evolució dels mitjans de comunicació i de les noves tecnologies ens ha portat a tenir la necessitat de ser presents a tot arreu i pensem que, com més informació enviem, més ens coneixeran. Els nostres mercats cerquen informació sobre nosaltres i són mereixedors de rebre una informació acurada, de valor afegit i rellevant. I aquí és on sovint les empreses ens perdem. En definitiva, el missatge que voldria comunicar és que tenim al nostre abast moltes eines per comunicar-nos i les hem d'aprofitar, d'una manera constructiva i beneficiosa per a tothom.
Comunica tant com puguis

Ara a portada
-
-
Esports Diego Ocampo: «Vull agrair que els jugadors es juguin la salut per l'equip» Xavier Sucarrats
-
Successos Detingut un home de 42 anys a Manresa per apunyalar la seva mare i deixar-la ferida de gravetat Redacció
-
Societat Una avaria informàtica obliga l'Ajuntament a deixar oberts els contenidors intel·ligents fins a dimarts Pere Fontanals
-
Publicat el 12 de novembre de 2018 a les 12:35
Actualitzat el 12 de novembre de 2018 a les 12:38