Monbus atribueix els retards a la «mala sort» i al trànsit de l'entrada a Barcelona

Tot i així l'empresa assegura que el servei complirà amb el seu horari a mesura que vagi agafant rodatge

Publicat el 20 de desembre de 2016 a les 12:15
Actualitzat el 22 de desembre de 2016 a les 10:01
No fa ni una setmana que la nova empresa concessionària de la línia Manresa-Barcelona -Hispano Igualadina, pertanyent al grup gallec Monbus- va estrenar-se i ja ha rebut dures crítiques per part dels seus usuaris. Dissabte, tal com ja va informar NacióManresa, un dels autobusos que va sortir des de Manresa va arribar amb retard a Barcelona a causa de l'accident que hi va haver a la C-55, en el qual s'hi van veure implicats dos cotxes i una bicicleta. Les retencions van provocar que el bus arribés amb set minuts de retard a la capital catalana, un fet que va suposar que les persones que ja s'esperaven a la parada per anar cap a la capital del Bages, també patissin el retard. I és que la nova empresa utilitza el mateix autobús que surt de Manresa i arriba a Barcelona perquè faci el trajecte invers següent. És a dir, si un autobús arriba amb retard a Barcelona, els passatgers de la capital catalana que s'esperin per anar a Manresa, també patiran la demora.

A l'incident de dissabte, però, també cal sumar-n'hi dos més. Un va tenir lloc dilluns, quan un dels autobusos va haver de parar al mig de l'autopista perquè se li havien espatllat els eixugaparabrises. Plovia molt i el conductor no es va veure en cor de seguir. A causa d'això, dos vehicles de la companyia van haver-se de traslladar fins el lloc dels fets per agafar tots els passatgers i dur-los a la seva destinació.

L'altre contratemps s'ha ocasionat aquest matí. En aquest cas un dels busos s'ha avariat quan faltaven dos quilòmetres per entrar als Túnels de Vallvidrera, un fet que també ha provocat que un altre vehicle s'acostés fins allà per agafar els usuaris. L'incident ha causat un retard de més de mitja hora.

"És una mala coincidència. Tot just estem començant i hem tingut mala sort", ha explicat al diari Cleto Vázuqez, gerent d'Hispano Igualadina-Monbus, que ha augurat que "els serveis compliran amb el seu horari". "Si a la carretera hi ha un accident, per petit que sigui, o una avaria o pluja, és evident que els autobusos arribaran tard", ha manifestat, tot deixant clar que "l'incident d'avui [dimarts] no ha tingut res a veure amb l'antiguitat dels vehicles dels quals disposem, ja que tots tenen menys de cinc anys".

El problema principal, l'entrada a Barcelona

Malgrat que Vázquez afirma que "la C-55 és molt complicada", no atribueix els retards a aquesta carretera, sinó que ho fa a l'entrada a Barcelona: "allà s'hi acumulen molts cotxes, sobretot al matí, i és per això que hem posat reforços en aquest tram horari: un bus que surt de Manresa a les 5:45 i un altre que ho fa a les 6:20".

En la mateixa línia exposa que els dissabte també s'han reforçat amb un vehicle que surt de la capital del Bages a les deu del matí i, en el cas de Barcelona, tant dissabte com diumenge hi ha una línia més que marxa de la capital catalana a les nou del vespre. "Entre setmana encara no hem detectat la necessitat de posar més busos de Barcelona a Manresa. Tot i així no descartem posar-hi reforços, si calgués", ha afegit.

Conductors de l'UTE Bages Exprés, a l'espera de ser contractats

Tal com Vázquez ja va fer saber a NacióManresa, "contractarem alguns dels xofers que treballaven a l'UTE formada per Castellà, Alsina Graells i Julià". Recordem que aquest mes de març passat el TSJC va acordar donar a Hispano Igualadina el servei de transport Manresa-Monsitrol de Montserrat-Olesa-Barcelona, després de diverses disputes amb l'UTE Bages Exprés que fins aleshores l'havia dut a terme. Aquest fet va provocar que els treballadors de Bages Exprés es declaressin en vaga després de saber que la nova adjudicatària no comptaria amb ells per a que seguissin treballant. Al llarg de nombroses reunions, Hispano Igualadina va comunicar que es comprometria a obrir un procés selectiu amb tots els treballadors afectats pel canvi per a cobrir alguns dels serveis del bus. "De moment encara no està treballant cop dels xofers de la UTE, però un cop es resolgui la demanda per acomiadaments contractarem els conductors que ens vam comprometre a contractar", ha dit el gerent de Monbus.