La Catosfera tornarà a Girona els dies 15, 16 i 17 d’octubre amb una programació de debats, tallers i xerrades centrada en l’impacte de la intel·ligència artificial en la comunicació i el món digital. La 19a edició de l’esdeveniment, organitzat per l’Associació Catosfera, reunirà professionals del sector a l'Espai Fundació La Caixa de la ciutat per analitzar els reptes i les oportunitats que planteja aquesta tecnologia. Totes les activitats són d'accés lliure i gratuïtes.
Dijous 15 d’octubre
El matí de dijous estarà dedicat a la ciberseguretat amb una sessió pràctica a càrrec de Txell Collado, cap de la Unitat de Comunicació i Ciutadania de l’Agència de Ciberseguretat, que començarà a les 10.30 hores. El taller oferirà eines per aprendre a identificar i prevenir estafes digitals.
A les 19 hores tindrà lloc un dels actes destacats de la programació, la tertúlia "El periodisme en l’era de la IA". La conversa reunirà les periodistes Mònica Terribas i Magda Gregori per reflexionar sobre els interrogants que obre la intel·ligència artificial en l’àmbit de la comunicació i els canvis que pot comportar per al periodisme.

- El cartell de l`edició d`aquest any
- Catosfera
Divendres 16 d’octubre
La jornada de divendres començarà també a les 10.30 hores i se centrarà en les aplicacions pràctiques de la IA. El programa començarà amb el taller "Viatjar amb la IA, recursos pràctics", impartit per Miquel Serrabassa, informàtic i programador especialitzat en desenvolupament web i administració de sistemes. La sessió mostrarà com aprofitar aquesta tecnologia per planificar i organitzar viatges.
A les 18 hores, la periodista Xantal Llavina moderarà la taula rodona "IA, pros i contres2, en què participaran David Poblador, Àlex Rodríguez, Jordi Mas i Beatriz López. El debat abordarà les oportunitats que ofereix la intel·ligència artificial, així com els seus límits i els reptes que planteja la seva incorporació a diferents àmbits. I a les 21 hores es farà un sopar.
Dissabte 17 d’octubre
La programació de dissabte serà de 9.30 a 14 hores girarà al voltant del posicionament digital amb una nova edició del SEO Day Girona 2026, que reunirà professionals especialitzats en SEO i màrqueting en línia. Entre els participants hi haurà Carlos Ortega, consultor SEO independent; Mariona Soler, Head of SEO & AI Visibility; Eva Olivares, CEO i cofundadora de Dobleseo; Josep Deulofeu, fundador i consultor SEO a VisbilidadOn, i Sam Gutiérrez, consultor SEO i cofundador de Tandem SEO.
Les sessions tractaran qüestions com l’adaptació dels llocs web als agents d’intel·ligència artificial, les estratègies de SEO i GEO i el futur del posicionament digital en un entorn tecnològic canviant. La jornada acabarà amb la taula rodona "L’actualitat i el futur del SEO en temps d’IA", moderada per Xavier Romo, consultor i formador especialitzat en màrqueting en línia. La conversa se centrarà en l’impacte de la intel·ligència artificial en els cercadors i en les transformacions que pot provocar en les estratègies de posicionament digital.

