El MMVV es celebrarà a la capital de Osona entre demà i diumenge. De les nombroses propostes, moltes d'elles amb caràcter experimental, destaquen aquest concert inaugural de Quico Pi de la Serra, l'espectacle Immigrasons (una coproducció de músics catalanes i argentins basada en la immigració) i una trobada entre gestors musicals de diferents comunitats autònomes.
Catalans, argentins i professionals
Immigrasons és una coproducció entre el MMVV i la Direcció General de Música de Buenos Aires, amb set músics catalans i argentins, que han treballat sota la direcció musical de Raul Fernández (Refree) i Ernesto Snajer. L'eix central d'Immigrasions s'articula al voltant de "la recreació d'un repertori musical basat en els testimonis i experiències d'immigrants catalans i argentins que, per raons polítiques, ideològiques o econòmiques, han hagut de traslladar-se d'un país a l'altre".
Catalans, argentins i professionals
Immigrasons és una coproducció entre el MMVV i la Direcció General de Música de Buenos Aires, amb set músics catalans i argentins, que han treballat sota la direcció musical de Raul Fernández (Refree) i Ernesto Snajer. L'eix central d'Immigrasions s'articula al voltant de "la recreació d'un repertori musical basat en els testimonis i experiències d'immigrants catalans i argentins que, per raons polítiques, ideològiques o econòmiques, han hagut de traslladar-se d'un país a l'altre".
El projecte inclou la creació d'un grup musical, que protagonitzarà el concert inaugural del certamen (cinema Vigatà, 20.00 hores, 14 de seytembre), l'edició d'un disc, la realització d'un documental i una gira de concerts.
Amb una durada de dos dies, avui s'ha presentat una altra novetat important dins de les activitats que graviten al voltan del MMVV: una trobada entre els màxims responsables dels circuits i programes de difusió de música en viu de les diferents comunitats autònomes. En total, prop d'un centenar de professionals d'Andalusia, Aragó, Balears, Canàries, Catalunya, Extremadura, Galícia, Castella-la Mancha i Múrcia participen a la convenció amb l'objectiu de impulsar les relacions entre els diferents programadors de tot el país i debatre sobre la viabilitat de crear una xarxa estatal de programació musical.
Apostes arriscades
Apostes arriscades
"Com a mercat d'inspiració pública hem de potenciar aquelles propostes que s'estan duent a terme Catalunya i que tenen difícil sortida", va dir Montañés la setmana passada a la presentació de la mostra, en referència a les apostes arriscades i experimentals que ja són habituals en el marc del MMVV. També en destaquem algunes: un projecte de revisió de la sardana en clau contemporània, i un treball de collaboració entres els festivals LEM i Torruella de Montgrí que barreja les sonoritats de la música antiga amb la improvisació electrònica.
Per un altre costat, el MMVV continuarà en la línia de presentar les propostes més interessants de l'Amèrica llatina. Aquest any, el país convidat és Argentina i, a més d'Immigrasons, el certamen comptarà amb la presència de grans artistes i grups consolidats d'aquest país, com Pedro Aznar Grupo, amb més de 30 discs al mercat; Cristóbal Repetto, una de les veus més joves del tango; i Fabiana Cantilo, guanyadora dels Premios Gardel 2005 al millor àlbum de l'artista femenina de rock i del Premio Konex de Platino 2006 a la millor solista femenina de pop-balada, entre d'altres.
En aquesta nova edició, el MMVV diferenciarà amb claredat els grups consolidats professionalment dels que són encara promeses emergents. Els primers podran actuar en un àmbit reservat als professionals, al showcase, i els altres, en qualsevol de les plataformes que integren l'Off Mercat (Invictro, Fressa i Sona9), aquestes obertes a tot el públic en general.
- Veure la programació
- Veure la programació