L'ordenança fiscal de Vic «perjudica» les empreses, segons la Cambra de Comerç

Publicat el 30 de desembre de 2006 a les 18:19
 
NOTA DE PREMSA

LA DELEGACIÓ DE LA CAMBRA FA PUNTUALITZACIONS A L'ORDENANÇA FISCAL PER A L'ANY 2007
 
• El president de la Delegació fa arribar el document a l'Ajuntament de Vic.

Vic, 29 de desembre de 2006. La Delegació de la Cambra de Comerç de Barcelona a Osona ha fet arribar a l'Ajuntament de Vic un document amb observacions sobre l'Ordenança Fiscal aplicable l'any 2007, sobre determinades qüestions que, en opinió de la Cambra, haurien de ser modificades perquè no s'ajusten al procediment d'aprovació de les taxes i perjudica  les empreses de l'àmbit de la demarcació.
 
L'Ordenança, aprovada pel Ple de l'Ajuntament el 6 de novembre, regula –entre d'altres-, la taxa per la prestació dels serveis d'intervenció integral de l'Administració municipal en les activitats i instal•lacions, i la taxa per recollida, tractament i eliminació d'escombriaires i altres residus urbans.
 
Pel que fa a la primera taxa, se sol•licita la seva nul•litat, perquè considera que la corporació municipal estableix les tarifes o la seva reducció en funció dels metres quadrats, la repercussió que la seva concessió té dins del comerç de la ciutat o l'antiguitat de la llicencia, criteris que legalment no es poden contemplar com a paràmetres vàlids per fixar el cost del servei.
 
Respecte de la taxa establerta pels canvis de titularitat de l'establiment, es demana la seva nul•litat perquè en aquest cas l'acció tècnica o administrativa de l'Ajuntament és inexistent, ja que els contribuents es limiten a fer una notificació a l'Administració, sense que aquesta verifiqui si l'establiment compleix les condicions de protecció del medi ambient, de seguretat, sanitat o salubritat i/o tramiti el règim d'autorització en l'àmbit de la llei 3/1998 d'Intervenció Integral de l'Administración Ambiental (LIIAA).
 
Pel que fa a la taxa per recollida, tractament i eliminació d'escombriaires i altres residus urbans, l'apartat 2 de l'article 10 de l'Ordenança Fiscal 11 estableix que els titulars d'activitats que generin residus comercials o industrials assimilables als municipis, estaran obligats a acreditar davant de l'Ajuntament que tenen contractat amb un gestor autoritzat, la recollida, tractament i eliminació dels residus. Tot i aquesta acreditació, s'haurà de pagar a l'Ajuntament una quota de 300 euros per la prestació de servei de zona.
 
La Cambra demana l'anul•lació d'aquest càrrec de 300 euros, que actua com una mena de franquícia no justificada, el que suposa una penalització al contribuent que -per exigències normatives-, ha d'optar pel gestor autoritzat per l'ajuntament per la recollida, tractament i eliminació dels residus.