La ministra d'Ocupació i Seguretat Social, Fátima Báñez, ha proposat aquest dilluns als sindicats i a la patronal un nou índex per a la revalorització de les pensions que preveu un increment mínim anual del 0,25% i un topall màxim -en èpoques de bonança econòmica- que serà la variació de l'IPC més un 0,25%. Des del ministeri assenyalen que el nou mecanisme "garanteix que no s'abaixin i que tampoc es congelin" les pensions dels ciutadans en el futur.
El nou índex tindrà en compte la "salut" del sistema de pensions i indicadors com la inflació, el dèficit o el superàvit així com els ingressos i les despeses del sistema. Entrarà en vigor el gener del 2014 i, segons la ministra d'Ocupació i Seguretat Social, "permetrà l'actualització objectiva i fiable de les pensions tenint en compte els dèficits estructurals, permetent la seva correcció i donant garantia de continuïtat del sistema".
Així mateix, Fátima Báñez ha assegurat que aquest servirà per donar "confiança, certesa i tranquil·litat als pensionistes i evitarà adoptar mesures dràstiques en cicles econòmics desfavorables".
La ministra Báñez també ha proposat introduir el factor de sostenibilitat a la reforma del sistema de pensions que preveu calcular la prestació en funció de l'esperança de vida. Entrarà en vigor a partir del 2019 i s'actualitzarà cada cinc anys.
Rajoy obre la llauna de la reforma de les pensions
Economia
El govern espanyol proposa que pugin un mínim d'un 0,25% i que es fixi un topall per a les èpoques de bonança
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Una Marxa dels Vigatans per recordar la figura de Domènec Parera i en homenatge a Pep Musté i Teresa Putellas Oriol Clavera
-
Cultura i Mitjans La tradicional ofrena floral a Bac de Roda marca la commemoració de la Diada a Vic Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Diada de Catalunya 2026: actes i activitats a Osona i el Lluçanès per l'Onze de Setembre Irene Giménez Vinyet
-
-
Societat Vic impulsa un servei d'acompanyament a les famílies i de suport al desenvolupament dels infants de 0 a 3 anys Irene Giménez Vinyet
Publicat el
03 de setembre de 2013 a
les 09:05
Et pot interessar
-
Economia
Judit Serra és la nova directora executiva de Creacció
-
Economia
Angoixa a Osona i el Lluçanès per la fi de la moratòria que limitava l'ampliació de granges
-
Economia
El Govern entra a la Fundació BETA de la UVic-UCC
-
Economia Osona lidera l'activitat constructiva a la Catalunya Central
-
Economia Els treballadors de Leche Pascual a Gurb desconvoquen la vaga i la protesta a Madrid
-
Economia
Rècord d'inscripcions a la 10a edició dels Premis Innovacat
