
Albert Orriols ha guanyat la 42a edició del Ral•li Osona, que s’ha disputat aquest dissabte 3 de juliol. El desenllaç de la cursa ha estat d’infart i ha tingut un munt d’al•licients. El pilot de l’Escuderia Osona, amb el seu Mitsubishi Lancer EvoX, ha aconseguit posar-se al davant de la carrera en el 8è tram, quan, de sobte, ha caigut un ruixat a la Vola. Josep Maria Membrado, amb el mateix vehicle que Orriols, ha tingut problemes mecànics a la Costa dels Gats i s’ha classificat segon. Tercer ha estat un sorprenent Oscar Barroso (Seat Ibiza Kit Car), que ha liderat la cursa gairebé fins al final.
L’edició d’enguany del Ral•li Osona presentava un recorregut amb cinc trams cronometrats, amb dues passades cadascun. La prova tenia dues novetats. En primer lloc, i per primera vegada en la història de la carrera, s’ha disputat un tram Super Especial a dins del Circuit d’Osona. La segona, la recuperació del tram de Collsaplana. La resta de trams han estat els tradicionals: la Costa dels Gats, la Trona i la Vola. En total, el 42è Ra•li Osona ha tingut 395,44 kilòmetres, amb 83,10 de cronometrats.
Membrado trenca el diferencial i obre la cursa
Josep Maria Membrado ha iniciat el Ral•li guanyant la primera passada de la Trona. Al segon tram, però, el pilot d’Olost ha trencat el diferencial i ha perdut 48”, caient fins a la setena posició. L’avaria ha marcat el devenir de la cursa, amb un munt de pilots en les primeres posicions, separats per molt pocs segons (al final del setè tram, només hi havia una diferència de 18 “ entre els cinc primers). Per la seva banda, Membrado ha protagonitzat una recuperació espectacular que l’ha situat al segon esglaó del podi.

El dramatisme, però, ha arribat al darrer tram en carretera, a la Vola. Després d’un dia amb un sol espatarrant, els primers vehicles s’han vist immersos en un ruixat que ha fet canviar totes les prediccions. Membrado i Orriols, amb tracció a les quatre rodes, han pitjat l’accelerador i han quedat primer i segon del tram. Barroso, amb tracció al darrera i una pluja més intensa, ha perdut més de 40”, baixant a la tercera posició de la general.
La cursa ha arribat al darrer tram, al Circuit d’Osona, amb Orriols en primer lloc, amb només 2,4” d’avantatge sobre Membrado. Al final, Orriols només ha cedit 0,9” i ha guanyat el Ral•li amb 1,7” sobre Membrado.
El tercer classificat ha estat Barroso, a 25”. Jordi Zurita i Climent Domingo han quedat quart i cinquè, a 41,1” i 41,5” respectivament
CLASSIFICACIÓ FINAL
1. Orriols Albert - Muñoz Manel
Escuderia Osona / Mitsubishi Lancer Evo X 1h00'20.2
2. Membrado Josep Maria - Ribolleda Josep R
Escuderia Gironella /Mitsubishi Lancer Evo X 1h00'21.9 +1.7
3. Barroso Oscar - Pascual Miriam
Motor Club Sabadell / Seat Ibiza Kit Car 1h00'45.2 +25.0
4. Zurita Jordi - Amigó Xavier
Escuderia Motor Terrassa / Mitsubishi Lancer Evo X 1h01'01.3 +41.1
5. Domingo Climent - Venceslao Joan
Escuderia La Selva / Peugeot 206 S1600 1h01'01.7 +41.5
Podeu trobar més informació del Ral•li Osona, amb fotos, declaracions dels pilots, resultats tram per tram i classificació de la Copa de Catalunya de Regularitat, a la següent notícia del web de l’Escuderia Osona:
- Anar al web de l'Escuderia Osona
Galeries de fotos d'edicions anteriors:
- 2009
- 2007 (1)
- 2007 (2)
