El preparador físic Jaume Palau defensa l'educació integral en l’esport infantil

Publicat el 13 de febrer de 2009 a les 14:52
 
El preparador físic va donar una especial importància als processos que cal seguir en funció de l’edat i de com i quan cal començar l’evolució esportiva i els diferents moviments, tant bàsics com específics.
 
També va fer referència a les possibles lesions que poden sorgir a causa del creixement o de les sobrecàrregues, i va fer esment dels exercicis que es poden fer per evitar-les. Igualment, va parlar d’aspectes tan importants com “la preparació física, tècnica i mental” del jugador i de l’alimentació, que “ha d’incloure de tot i sobretot beure molta aigua”.
 
Durant la xerrada, Jaume Palau va parlar d’un registre de freqüència cardíaca per als entrenaments i partits que la UE Tona posarà en pràctica de forma regular a partir de la propera temporada.
 
En línies generals, l’objectiu de Palau era que “tothom sigui conscient que no només es tracta de jugar a futbol, sinó també d’altres coses, i que al club hi hagi un bon equip humà amb entrenadors, preparadors físics, un metge i un fisioterapeuta, i del qual els pares i mares també en formen part”.