Casa Tarradellas s’ha desprès de les accions que tenia a l’escorxador Esfosa de Vic, a través de la seva empresa Especialitats Vic Carn, segons ha confirmat un portaveu de la firma a Osona.com. “De fet, Casa Tarradellas ja no formava part ni de la gestió ni del consell d’administració”, expliquen les mateixes fonts. A hores d’ara, no ha transcendit si el traspàs ha estat gratuït o ha tingut un cost per a la resta de socis.
Esfosa va ser creat el 1990 per vuit empreses, en un moment en el que van desaparèixer els escorxadors municipals i amb l’objectiu de tenir un lloc per poder sacrificar els porcs. A dia d’avui, restaven cinc socis, a més de Casa Tarradellas, tots amb un 20% de les accions: Càrniques Montronill, Osona Agrícola (vinculada a l'empresa càrnia Toni Josep), Embotits Subirats i Grup Baucells Alimentació.
La decisió de desvincular-se d’Esfosa suposa que Casa Tarradellas no hi podrà matar porcs. Per a l’empresa, però, no suposa un problema, ja que “diversificarà” la matança en d’altres escorxadors.
Casa Tarradellas ha pres la decisió perquè vol concentrar-se en el mercat de les pizzes, que és el seu sector per excel·lència, explica el portaveu de l’empresa. “El moment actual divergeix força de quan es va crear l’escorxador”, afegeix.
Fa uns dies, Esfosa va registrar una vaga de dos dies en la que hi va participar gairebé la totalitat de la plantilla. En aquest marc, l'entorn dels vaguistes va iniciar a Twitter una campanya de boicot a Casa Tarradellas, a més de mostrar algunes pancartes a l’exterior de l’escorxador.
Casa Tarradellas es desvincula d'Esfosa
Societat
L’empresa es desprèn de les accions de l'escorxador i concentra els seus esforços en el sector de la pizza | La decisió es precipita després d'una campanya de boicot dels treballadors en vaga
ARA A PORTADA
-
Societat Angoixa a Osona i el Lluçanès per la fi de la moratòria que limitava l'ampliació de granges Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 31 de juliol i 1 i 2 d'agost Irene Giménez Vinyet
-
Societat El Consell Comarcal aprova definitivament el Pla de Qualitat de l'Aire d'Osona Irene Giménez Vinyet
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
-
Societat Vic mantindrà la prova pilot de trànsit al carrer Jaume I fins a finals d'any Irene Giménez Vinyet
Publicat el
21 d’abril de 2016 a
les 17:30
Actualitzat el
21 d’abril de 2016 a les
17:38
Et pot interessar
-
Societat
Creació i criança es donen la mà en una masia d'Osona
-
Societat
Manlleu continua reclamant una comissaria de Mossos
-
Societat
Arriba una nova onada de calor i tornen els avisos per nivells elevats d'ozó a la Plana de Vic
-
Societat
Vic amplia la col·lecció de figures de goma amb els gegants de la ciutat amb la vestimenta morisca
-
Societat Detinguda per un robatori amb violència a Torelló
-
Societat Preocupació a les Masies pels resultats de la consulta pel trànsit de Roda de Ter
