La Plataforma per la Llengua i Consum Català – Associació catalana de consumidors han presentat l'informe de queixes rebudes durant l'any 2011, fruit de l'acord de col·laboració entre les dues entitats. El document explica que durant l'any 2011 s'han rebut 1.117 queixes lingüístiques sobre dèficits d'ús del català i vulneració dels drets lingüístics.
El major nombre de queixes (394) es van rebre per la disponibilitat, o sigui, per la capacitat de les empreses per atendre i entendre per escrit o oralment en català i/ o per posar a disposició dels clients els documents d'oferta i serveis, així com documents oficials de facturació. La segona queixa del rànquing (328) va ser per a l’etiquetatge i la tercera (222), per la retolació de l’establiment.
Entre les empreses que han rebut més queixes, destaca Casa Tarradellas, amb 52, només superada per Unilever, amb 53. Darrera se situen Panrico, Nutrexpa i Nestlé, amb 49, 46 i 42 queixes respectivament. Molt més lluny ja, hi trobem Cobega, amb 28, i Movistar, amb 14.
Casa Tarradellas, segona empresa catalana amb més queixes per l'ús del català
Plataforma per la Llengua i Consum Català – Associació catalana de consumidors presenten l'informe anual conjunt.
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de juny de 2012 a les 08:22
Et pot interessar
-
Societat Torelló inicia tasques de desbrossament i neteja de residus al tram urbà del riu Ges
-
Societat Puja l'atur a Osona i el Lluçanès durant el juliol
-
Societat Originals, al pebre negre i, ara, amb gust de sajolida: les patates de Sant Tomàs amplien la gamma de productes
-
Societat Festa Major d'Olost 2025: programació d'actes i activitats
-
Societat Identitat, tradició i cultura popular: Manlleu escalfa motors per la Festa Major 2025
-
Societat Roda de Ter instal·larà més càmeres de videovigilància