La Plataforma per la Llengua i Consum Català – Associació catalana de consumidors han presentat l'informe de queixes rebudes durant l'any 2011, fruit de l'acord de col·laboració entre les dues entitats. El document explica que durant l'any 2011 s'han rebut 1.117 queixes lingüístiques sobre dèficits d'ús del català i vulneració dels drets lingüístics.
El major nombre de queixes (394) es van rebre per la disponibilitat, o sigui, per la capacitat de les empreses per atendre i entendre per escrit o oralment en català i/ o per posar a disposició dels clients els documents d'oferta i serveis, així com documents oficials de facturació. La segona queixa del rànquing (328) va ser per a l’etiquetatge i la tercera (222), per la retolació de l’establiment.
Entre les empreses que han rebut més queixes, destaca Casa Tarradellas, amb 52, només superada per Unilever, amb 53. Darrera se situen Panrico, Nutrexpa i Nestlé, amb 49, 46 i 42 queixes respectivament. Molt més lluny ja, hi trobem Cobega, amb 28, i Movistar, amb 14.
Casa Tarradellas, segona empresa catalana amb més queixes per l'ús del català
Plataforma per la Llengua i Consum Català – Associació catalana de consumidors presenten l'informe anual conjunt.
ARA A PORTADA
Publicat el 06 de juny de 2012 a les 08:22
Et pot interessar
-
Societat Més de 65 empreses i unes 500 ofertes laborals: Vic acull una nova edició de la fira de l'ocupació
-
Societat Tona col·loca una llamborda Stolpersteine en memòria de Marcelino Begueria
-
Societat Els consorcis de les universitats europees: una aposta en el camí per millorar la cohesió continental
-
Societat El Centre BETA de la UVic-UCC inaugura una seu a Roses per a la gestió i conservació de nius de tortuga careta