
L’Escuderia Osona ha preparat per a la 44a edició del Ral·li Osona un espectacular recorregut amb cinc trams cronometrats, amb dues passades cadascun, que de bon segur faran gaudir tots els aficionats del motor. La prova, la vuitena del Campionat de Catalunya de Ral·lis, se celebrarà el dissabte 7 de juliol per les carreteres de la comarca. Els trams seran els mateixos que l’any passat.
La cursa d’enguany presenta, però, un parell de novetats importants. Per primer cop en la història, el parc d’assistència es trasllada a Sant Bartomeu del Grau, zona amb una gran tradició en el món del motor. A més, la sortida es farà al carrer Joan de Serrallonga de Vic, a l’aparcament entre el Sucre i l’estació de trens.
Tots els primers classificats del Campionat de Catalunya s’han inscrit al Ral·li Osona. En total, seran 68 equips que correran la cursa, incloent-hi els de la Copa de Catalunya de Regularitat.
El mateix recorregut que l’any passat
Pel que fa al recorregut, l'Escuderia Osona confiant en el bonic i espectacular tram d’Alpens-Les Lloses, que va recuperar l’any passat i que es farà a la tarda. Aquest tram, de gairebé 20 quilòmetres cronometrats, tornarà a esdevenir decisiu a la classificació final, de la mateixa manera que ja ho va ser en la passada edició. Aquest tram havia estat molt utilitzat en anteriors ral·lis del Campionat del món.
Per tercera vegada i després de l’èxit dels dos anys anteriors, el Ral·li Osona disputarà un tram Súper Especial a dins del Circuit d’Osona. L’espectacle, amb una pista de gairebé un kilòmetre, està més que garantit. Les passades es faran una al migdia i l’altre a última hora, com a cloenda de la cursa (l’any passat es van fer les dues al migdia). Aquest tram tindrà un fort component emotiu, ja que podria ser l’últim any que es disputés amb aquest recorregut, a causa de les obres del circuit.
La resta de trams seran els tradicionals: la Trona i la Vola, pel matí; i la Costa dels Gats, per la tarda. En total, el 44è Ra·li Osona tindrà 435,390 quilòmetres, dels quals 100,32 seran cronometrats.
La sortida de la cursa es farà a les 9 del matí. L’arribada (21:55 h) i el lliurament de trofeus (00:30 h) es tornaran a fer al Circuit d’Osona. D’aquesta manera, el circuit esdevé un cop més el vertader centre neuràlgic del ral·li.
Les verificacions tècniques i administratives dels vehicles es faran el divendres a partir de les 4 de la tarda, al Circuit d’Osona.

El Ral·li Osona és puntuable per al Campionat de Catalunya de Ral·lis. El resultat pot ser molt decisiu de cara a la classificació final, que aquest any està molt ajustada, més després del darrer abandonament del líder, Josep M. Membrado, a l’últim Ral·li Empordà, que ha comprimit els primers llocs.
El gran aspirant a la victòria serà l'olostenc Josep M. Membrado (Mitsubishi Lancer Evo X), de l’Escuderia Gironella, el gran dominador de la cursa durant els últims anys, amb set victòries des del 2003, inclosa la de l’any passat. No li posaran les coses fàcils, al menys els tres pilots capdavanters de l’Escuderia Osona: Jordi Gaig (Porsche 911 GT3 RS), Albert Orriols (Mitsubishi Lancer Evo X, a la foto, l'any passat) i Carles Llinàs (Ford Fiesta RS).
Jordi Gaig és l’actual campió català absolut. L’any passat ja va tastar la victòria al ral·li, i només se li va escapar per una dècima de segon, en un final trepidant. Albert Orriols corre a casa, en un ral·li que sempre se li ha donat bé (va guanyar-lo fa dos anys i ha pujat sempre al podi en les darreres quatre edicions). El de Vic està fent una bona temporada i ja s’ha situat tercer a la classificació del campionat català. La cursa també serà especial per a Carles Llinàs, actual campió català de terra, que estrenarà cotxe, el mateix que va fer servir Xevi Pons al Ral·li Ourense. El pilot està molt animat amb aquesta segona unitat, amb moltes més prestacions que el primer vehicle, que enguany els ha donat molts problemes, sobretot al primer tram de la temporada.
Eduard Garcia (Mitsubishi Lancer Evo X), de l’Escuderia Motor Terrassa, i Ferran Nieva (Peugeot 106 Rallye 220), de l’Escuderia Costa Brava, segon i quart classificat del Campionat de Catalunya respectivament, completen el grup d’aspirants a la victòria.
Més info i horaris, al web de l’Escuderia Osona
---------------
Galeries de fotos del Ral·li Osona: