El secretari general de Governació i Administracions Públiques, Jaume Oliveras, ha presidit la signatura dels convenis pluriennals per desplegar Plans Locals de Civisme a 18 municipis de més de 20.000 habitants. L’acte ha tingut lloc a la seu de Governació a Barcelona i també hi ha assistit el secretari d’Acció Ciutadana, Josep M. Civis; els directors territorials de Governació a Girona, Mireia Mata; a Barcelona, Joan Rabasseda; a Tarragona, Francesc Tarragona; i a les Terres de l’Ebre, Carles Pasqual; el coordinador territorial de Governació a la Catalunya Central, Antoni Casassas; i representants dels 18 municipis, entre els que hi ha Vic i Manlleu.
A més de Manlleu i Vic, les ciutats que han signat l’acord amb Governació són: Amposta, Tortosa, Girona, Salt, Lloret de Mar, Rubí, Terrassa, Vilanova i la Geltrú, Manresa, Reus, Molins de Rei, el Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Olot, Figueres, Manlleu i Sabadell.
El secretari general de Governació, Jaume Oliveras, ha explicat que “la profunda transformació de caire econòmic, social i cultural que viu la nostra societat planteja el repte de dur a terme polítiques que reforcin la integració i la cohesió social”. “Això es fa especialment palès en els municipis més grans, amb una complexitat que requereix actuacions específiques”, ha remarcat.
Segona convocatòria dels Plans
Els Plans Locals de Civisme permeten desenvolupar i consolidar polítiques locals de foment del civisme i de dinamització comunitària. Promouen una actitud participativa de la ciutadania, amb un paper actiu en la política municipal, amb consciència de la pròpia cultura, llengua i tradició, i amb el compromís pel futur de la comunitat. Els convenis suposen una inversió global de 513.000 euros i l’import de cada subvenció oscil•la entre els 25.000 i 35.000 euros per localitat.
Aquesta és la segona convocatòria dels Plans Locals de Civisme, que vol donar continuïtat i consolidar els projectes iniciats l’any passat. En aquest sentit, 14 de les ciutats que han signat l’acord ja ho havien fet també el 2009 i, a més, l’ampliació de la convocatòria ha permès que Figueres, Olot, Manlleu i Sabadell s’hi incorporin per primer cop. Com a novetat, s’han establert convenis per al 2010 i 2011, una ampliació que respon a la voluntat de facilitar la gestió de recursos i la planificació dels projectes.
Des del Departament de Governació i Administracions Públiques, a través de la Secretaria d’Acció Ciutadana i juntament amb els municipis, s’estan duent a terme diverses accions orientades al foment del civisme i la cohesió social. “L’objectiu principal és que el civisme continuï sent un dels puntals sobre els quals es fonamenti la Catalunya del segle XXI, una Catalunya oberta al món, però que no vol perdre els seus trets d’identitat”, diuen des del Departament.
Governació desplegarà Plans Locals de Civisme a Vic i Manlleu
Societat
La iniciativa permet desenvolupar polítiques locals de foment del civisme i dinamització comunitària en municipis de més de 20.000 habitants.
ARA A PORTADA
-
Cultura i Mitjans Tot el que has de saber de la primera edició del Festival Canalla! de Vic Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Vic estrena el Festival Canalla! per reivindicar la literatura infantil i juvenil ACN
-
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 23, 24 i 25 d'octubre Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Comença la restauració de les pintures murals de Sert a la Catedral de Vic: «És un projecte enorme» ACN
Publicat el
26 d’octubre de 2010 a
les 09:07
Et pot interessar
-
Societat
Una foto del pantà de Sau de l'osonenc Emili Vilamala, finalista d'un prestigiós concurs internacional
-
Societat
Premis Innovacat 2026: tots els guanyadors
-
Societat
Santa Cecília de Voltregà i Gurb, entre els 10 municipis més rics de Catalunya
-
Societat
Les obres per a millorar les connexions entre la C-17 i la C-25 a Gurb començaran el novembre
-
Societat
Un projecte vol convertir antigues rectories en desús del Lluçanès en habitatge social
-
Societat
Una campanya del GDT vol mobilitzar la ciutadania davant els «costos» ambientals, socials i econòmics del porcí
