Álvarez de Toledo fa turisme, el Tsunami aclareix, Bal tossut que tossut i Felip VI trasbalsa
El comentari editorial de NacióDigital amb el protagonista, la proposta, la frase, la dada i l'estirabot de la campanya electoral del 10-N
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
03 de novembre de 2019 a
les 20:50
Actualitzat el
03 de novembre de 2019 a les
22:34
La protagonista
Cayetana Álvarez de Toledo, cap de llista del PP per Barcelona i marquesa de Casa Fuerte, ha visitat aquest diumenge territori comanxe. Amb el seu amic, l'escriptor i periodista Arcadi Espada, un dels fundadors de Ciutadans, han dinat a Vilanova de Sau, visitat el parador de turisme i també la ciutat de Vic, on la candidata s'ha fet fotos "a la Catalunya colpista". Abans de la seva jornada gastronòmica i turística per la comarca d'Osona, que pel que es veu considera el cor del procés, Álvarez de Toledo ha presentat a les xarxes els "Manaments per una Catalunya en llibertat".
La proposta
Feia dies que la premsa de Madrid i alguna de Catalunya especulaven amb les accions que, per la jornada de reflexió i votació, podria emprendre el Tsunami Democràtic i amenaçaven amb les conseqüències que aquestes tindrien, sobretot si es "boicotejava el dret a vot". Els mateixos que aplaudien manifestacions davant les seus del PP el dia abans de les generals de 2004 ara es posen exquisits. El Tsunami, però, ha demanat respectar el dret a vot i proposa fet accions culturals i de protesta a les places la tarda del dissabte que ve, jornada de reflexió, i posar en marxa la seva app. A Barcelona la cita, que s'espera massiva, serà a les quatre de la tarda a la plaça de Catalunya. El mambo vindrà la setmana següent.
L'estirabot
"Era rebel·lió, era rebel·lió!". Ho ha proclamat, aquest matí en un bar a Bellvitge on Ciutadans feia un acte de campanya, Edmundo Bal, que era advocat de l'Estat i ara és diputat per Madrid. Bal va ser l'advocat de l'Estat a qui el govern de Mariano Rajoy va encarregar el cas del procés que acaba de sentenciar el Suprem. Pedro Sánchez el va apartar i va rebaixar a sedició la qualificació delictiva. Ciutadans afirma que cal respectar sempre la Justícia, però al seu jurista estrella el que va dictar el tribunal presidit per Manuel Marchena no li està gens bé, tal com ha demostrat en un discurs de marcat to populista.
La dada
Almenys dos helicòpters esperaven aquesta tarda a l'aeroport del Prat l'arribada de Felip VI i la seva família, que demà presidiran el desè aniversari de la Fundació Princesa de Girona i l'entrega dels seus premis. No serà a Girona, on no es poden ni acostar i han estat declarats non grats, sinó a Barcelona, al Palau de Congressos, que ha estat blindat aquest diumenge. Per desplaçar-se Felip i Elionor han usat aparells diferents.
Et pot interessar
-
Política
El Leviatan devora els seus creadors
-
Política Junts demana que el B1 de català sigui un requisit pel personal dels busos interurbans
-
Política
Junts aposta per Shakira i qüestiona al govern espanyol els «abusos d'Hisenda»
-
Política
Hora de complir
-
Política
Una empresa de l'entorn de Zapatero va pactar una comissió del 3% per la construcció del Hard Rock
-
Política La «prioritat nacional» de Vox només aconsegueix el suport del PP i l'abstenció d'Aliança al Parlament
