
Els usuaris del Bicing barceloní podran utilitzar dues hores més diàries les bicicletes de la ciutat a partir del dilluns vinent, 2 de gener. El servei estarà disponible fins a les 2 de la matinada, alhora que es manté l'obertura a les 5 del matí. La segona tinent d'alcalde de Barcelona, Sònia Recasens, ha assegurat que l'Ajuntament de Barcelona treballa per trobar "fórmules per abaratir molt i molt més la factura del Bicing" de cara el 2012. A hores d'ara, la despesa ja ha baixat de 15 fins a 13 milions, però assegura que el consistori no està "aturat" en aquest xifra.
Recasens ha explicat que el 2012 serà també el moment per desencallar si el Bicing incorpora publicitat, ja sigui a les bicicletes o a les estacions. Tot i que no ha descartat res, la segona tinent ha afegit que "no està sobre la taula" un sistema de bicing per a turistes.
En canvi, sí que ha defensat que el Bicing pugui incorporar una tarificació per usos. La tinent d'alcalde assegura que el servei ja s'ha consolidat amb 120.000 abonats, i que ara cal oferir més serveis i "reduir la factura de l'ajuntament", i a partir d'aquí "estudiar" si seria possible aplicar tarifes en funció de l'ús que es faci de les bicicletes, tal com passa amb el transport públic. De fet, l'ajuntament ha detectat un increment de l'ús del 30% de 2010 a 2011, de manera que s'ha passat d'11 milions de viatges diaris a 14,5%.
Més horari, igual cost
Recasens també ha explicat que el nou horari suposa "una millora" pels usuaris. "No baixa la factura, però sí que oferim més servei", ha explicat.
La mesura s'ha presentat després que l'ajuntament anunciés que el 2012 s'apujarà la tarifa nou euros. Recasens no preveu que l'increment es tradueixi en una reducció d'usuaris ni tampoc que el nou horari capti nous clients, sinó que l'efecte recau sobre qui l'utilitza ara.
L'ajuntament ha calculat que fins ara en la darrera mitja hora de servei -just abans de les 12- uns 1.500 usuaris utilitzen les bicicletes. Això demostra, assegura la segona tinent d'alcalde, que la gent "apura" el servei. Segons Recasens, l'increment horari té "cost zero per l'ajuntament i l'usuari" perquè qui assumeix el cost de la mesura és la concessionària. L'ajuntament va explicar al seu moment que l'increment tarifari és per cobrir una assegurança per als usuaris, que té un cost de quatre euros per persona.
El nou horari l'ajuntament calcula que les dues hores nocturnes suposen un 10% més de servei tant de la bici com d'atenció al client, un cost que assumirà la concessionària. "En funció de si les dues hores representen un moviment molt important a les zones més cèntriques de la ciutat, s'haurà d'anar ajustant la logística", ha explicat Recasens. El cap de setmana es manté el servei a 24 hores.