El vicesecretari general de Ciutadans, José Manuel Villegas, ha assegurat aquest dimecres que les propostes de Podem -entre elles la defensa al dret a decidir- no "casen" amb l'acord que tenen amb el PSOE i que són "difícils d'assumir". Així s'ha pronunciat després de la reunió entre tots tres partits que ha tingut lloc aquesta tarda per intentar avançar cap a un pacte de govern.
En les negociacions el partit de Pablo Iglesias ha posat sobre la taula 20 propostes "per al canvi" que no han convençut als d'Albert Rivera, que les exclouen del govern de coalició pel que aposta la formació morada. "Sembla que no compten amb Ciutadans per aquest acord que proposen. Ni pintem res, ni estem convidats ni ho volen està", ha detallat el vicesecretari.
Villegas ha valorat "positivament" la "claredat i franquesa" amb què s'ha expressat Podem i ha volgut destacar que l'acord entre Ciutadans i PSOE no està "en via morta", com diu Iglesias.
Queda menys d'un mes perquè expiri el termini per a la convocatòria automàtica d'unes noves eleccions. Els comicis quedaran convocats si el Congrés no ha aconseguit investir un president el pròxim 3 de maig.
La reunió ha acabat sense ni tan sols un acord per continuar les negociacions. Segons han explicat els representants de les formacions no s'ha plantejat la possibilitat de repetir la trobada a tres i preveuen mantenir converses telefòniques en els pròxims dies per valorar el document de Pablo Iglesias.
Ciutadans diu «no» a les propostes de Podem i referma el seu pacte amb el PSOE
La reunió entre les formacions d'Albert Rivera, Pedro Sánchez i Pablo Iglesias acaba sense ni tan sols un acord per continuar les negociacions | Queda menys d'un mes perquè expiri el termini per a la convocatòria automàtica d'uns nous comicis
ARA A PORTADA
-
-
El Govern espera que ERC aprovi els pressupostos sense tenir resolta la recaptació de l'IRPF Bernat Surroca Albet
-
El doble de recaptació i 50 milions per a habitatge: així canvia la taxa turística Lluís Girona Boffi
-
Sánchez i Feijóo se citen per abordar polítiques de defensa en ple xoc pel finançament Pep Martí i Vallverdú
-
Junqueras i Sánchez es van reunir dues vegades en secret abans de la cita pública de dijous passat Redacció
Publicat el 07 d’abril de 2016 a les 18:14
Et pot interessar
-
Política
Acord entre PSC, ERC i els Comuns per l'increment de la taxa turística
-
Política
El Govern preveu eliminar 19 taxes en la llei d'acompanyament de pressupostos
-
Política
Trepitjar-se la manguera amb l'habitatge
-
Política
Què hauria de passar perquè Catalunya tingués el concert econòmic?
-
Política
L'exassessor fiscal dels Pujol admet que la regularització fiscal es va fer «ràpid i corrent»
-
Política
Sánchez reivindica el nou finançament i promet que s'esforçarà per convèncer Junts
