El vicesecretari general de Ciutadans, José Manuel Villegas, ha assegurat aquest dimecres que les propostes de Podem -entre elles la defensa al dret a decidir- no "casen" amb l'acord que tenen amb el PSOE i que són "difícils d'assumir". Així s'ha pronunciat després de la reunió entre tots tres partits que ha tingut lloc aquesta tarda per intentar avançar cap a un pacte de govern.
En les negociacions el partit de Pablo Iglesias ha posat sobre la taula 20 propostes "per al canvi" que no han convençut als d'Albert Rivera, que les exclouen del govern de coalició pel que aposta la formació morada. "Sembla que no compten amb Ciutadans per aquest acord que proposen. Ni pintem res, ni estem convidats ni ho volen està", ha detallat el vicesecretari.
Villegas ha valorat "positivament" la "claredat i franquesa" amb què s'ha expressat Podem i ha volgut destacar que l'acord entre Ciutadans i PSOE no està "en via morta", com diu Iglesias.
Queda menys d'un mes perquè expiri el termini per a la convocatòria automàtica d'unes noves eleccions. Els comicis quedaran convocats si el Congrés no ha aconseguit investir un president el pròxim 3 de maig.
La reunió ha acabat sense ni tan sols un acord per continuar les negociacions. Segons han explicat els representants de les formacions no s'ha plantejat la possibilitat de repetir la trobada a tres i preveuen mantenir converses telefòniques en els pròxims dies per valorar el document de Pablo Iglesias.
Ciutadans diu «no» a les propostes de Podem i referma el seu pacte amb el PSOE
La reunió entre les formacions d'Albert Rivera, Pedro Sánchez i Pablo Iglesias acaba sense ni tan sols un acord per continuar les negociacions | Queda menys d'un mes perquè expiri el termini per a la convocatòria automàtica d'uns nous comicis
ARA A PORTADA
-
Què passa a TV3 i Catalunya Ràdio? Reticències sindicals pel 3CatInfo i el futur de les redaccions Víctor Rodrigo
-
La sequera i la tramuntana impulsen el pitjor incendi dels darrers 50 anys a França Arnau Urgell i Vidal
-
-
-
L'opa es complica: els accionistes del Sabadell aproven la venda de TSB i el repartiment de dividends extraordinari Bernat Surroca Albet | Pep Martí i Vallverdú
Publicat el 07 d’abril de 2016 a les 18:14
Et pot interessar
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana
-
Política De la neutralització a l'exigència dels socis: l'1x1 de l'oposició un any després de la investidura d'Illa
-
Política Aliança Moncloa-Palau contra el «dúmping fiscal» d'Ayuso
-
Política Suspenen temporalment l'expedient disciplinari obert als tres mossos acusats d'ajudar Puigdemont a fugir
-
Política Santos Cerdán denuncia des de la presó una persecució de l'UCO i assegura que és innocent