Demòcrates de Catalunya, el partit sorgit de l'escissió independentista d'Unió Democràtica de Catalunya, constitueix avui el seu consell nacional. Un pas que culmina després d'una fase de desplegament arreu del territori. La reunió, que se celebrarà a Sant Cugat del Vallès, ha de servir per presentar el full de ruta polític per als propers mesos.
Antoni Castellà, un dels portaveus nacionals de la formació, ha explicat a El suplement de Catalunya Ràdio que pretenen ser un “país postprocés” i que “trenqui els esquemes de l'esquerra i dreta clàssiques, a la recerca del bé comú”. Ha assenyalat que tenen 2.000 voluntaris –nom que fan servir pel clàssic “militants”- i representació a totes les comarques del país.
Castellà ha admès que li hagués “encantat” participar al Govern –va sonar com a conseller d'Ensenyament, entre altres càrrecs- i que el fet de no formar-ne part “va ser una decisió del president de la Generalitat”. Tanmateix, ha admès que en l'actual fase de consolidació del partit el fet de no tenir aquest tipus de responsabilitat també és positiu. Actualment tenen fins a tres diputats en el marc de Junts pel Sí, així com un diputat i un senador a Madrid en la coalició Democràcia i Llibertat. Fins ara, el partit ha rebutjat integrar-se en la “nova” CDC que sorgeixi de la refundació.
Demòcrates acaba el seu desplegament amb la constitució del consell nacional
El partit, sorgit com una escissió d'UDC, té 2.000 voluntaris i presència en totes les comarques | Al Parlament, en el marc de Junts pel Sí, té tres representants
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de febrer de 2016 a les 08:01
Et pot interessar
-
Política Feijóo acusa Sánchez d'encapçalar un «govern fallit» que s'ha «posat de perfil» davant els incendis
-
Política El Govern insta els ajuntaments a posar-se les piles amb el català
-
Política Ordinalitat, l'exigència amb el somriure de Díaz Ayuso de fons
-
Política «Millorar els serveis públics» i «prosperitat»: els objectius del nou curs d’Illa
-
Política El govern espanyol garanteix «protecció diplomàtica» a la Flotilla: «No permetrem que es violi la legalitat internacional»
-
Política Reapareix la periodista amb qui dinava Mazón durant la dana deu mesos després