Els jutjats centrals d'instrucció 1 i 4 de l'Audiència Nacional espanyola investiguen els ajuntaments de la Seu d'Urgell (l'Alt Urgell) i Celrà (el Gironès) per haver donat suport a la declaració independentista aprovada al Parlament. Segons avança El País, s'està investigant si els membres del ple municipal van cometre delictes de rebel·lió i sedició, entre altres.
Les diligències es van obrir arran dels atestats que va fer la Guàrdia Civil per l'aprovació de dues mocions als plens dels municipis citats. Els informes es van redactar després de l'ordre remesa pel fiscal en cap de l'Audiència Nacional, Javier Zaragoza, a tots els cossos policials. En l'escrit es demanava a les forces de seguretat de l'Estat que informessin de tots els delictes –amb una referència explícita al de sedició- que es poguessin cometre si el Tribunal Constitucional deixava sense efecte la declaració de ruptura, una decisió que el TC va adoptar.
La Fiscalia va presentar un escrit a cada jutjat en el qual argumenta que les mocions a favor de la resolució independentista poden constituir un delicte de sedició i rebel·lió perquè 'està impedint a la pràctica “l'aplicació de les lleis i el normal funcionament de les institucions”, segons recull El País.
Dos ajuntaments, investigats per haver donat suport a la declaració de ruptura
Política
Jutjats centrals d'instrucció de l'Audiència Nacional han obert diligències contra els consistoris de la Seu d'Urgell i Celrà, segons avança "El País"
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
01 de desembre de 2015 a
les 22:20
Et pot interessar
-
Política
«S'ha agafat Castella com a ànima i espill d'Espanya»
-
Política
L’esquerra independentista mobilitza milers de persones a Barcelona i carrega contra el feixisme
-
Política
Aliança Catalana seria segona força en un Parlament encara més fragmentat, segons una enquesta d'«El Mundo»
-
Política
Les llavors sota les cendres
-
Política
Junqueras avisa del risc de convertir Catalunya en un «búnquer cada cop més petit i aïllat»
-
Política Irene Montero es perfila com la candidata de Podem a les eleccions generals
