El Tribunal Constitucional (TC) ha rebutjat per unanimitat el recurs de Jordi Cuixart contra el manteniment de la presó provisional, segons ha informat l'organisme a través d'un comunicat. El recurs d'empara de Cuixart anava dirigit contra la decisió del Tribunal Suprem de no aixecar la presó provisional un cop ja havia estat processat per rebel·lió, un delicte pel qual la Fiscalia li demana fins a 17 anys de presó en el judici de l'1-O.
Segons el magistrat Andrés Ollero, encarregat de redactar la sentència, la decisió de mantenir privat de llibertat el president d'Òmnium es va fer seguint una "correcta ponderació" sobre la "pertinença, adequació i proporcionalitat" de la presó provisional. Cuixart porta tancat a Soto del Real des del 16 d'octubre del 2017, amb una breu estada a Lledoners abans de l'arrencada del judici.
El Constitucional tomba el recurs de Cuixart contra la presó provisional
El TC argumenta que la decisió de mantenir el president d'Òmnium privat de llibertat es basa en criteris "proporcionals"
ARA A PORTADA
-
L'alumnat a l'escola catalana cau fins als 1,6 milions en un curs marcat per la prohibició dels mòbils Marc Orts i Cussó
-
De la «conquesta» al referèndum per continuar al Regne Unit: el fil roig entre Catalunya i Gibraltar Pep Martí i Vallverdú
-
«No vivim en situació de normalitat»: què ha de passar després de la reunió Puigdemont-Illa? Bernat Surroca Albet | Oriol March
-
Pressupostos, trens i llengua: totes les carpetes que marcaran el nou curs polític al Parlament Sara Escalera
-
Publicat el 07 de maig de 2019 a les 11:50
Et pot interessar
-
Política Els Comuns avisen el Govern que no aprovar pressupostos seria un «fracàs» d'Illa, del PSC i del país
-
Política La normalitat no és una foto
-
Política Illa i Puigdemont es reuneixen durant més d'una hora a Brussel·les en l'arrencada del curs polític
-
Política Unió i diversitat amb les quatre barres reinterpretades: així seran els actes del Govern per la Diada
-
Política La Moncloa burxa el PP amb la condonació del deute: «Set de cada deu euros beneficien les seves comunitats»
-
Política Primer pas per als pressupostos de 2026: el Govern fixa el sostre de despesa en 40.524 milions d'euros