El portaveu de Salut del Grup Parlamentari Socialista, Josep Maria Sabaté, ha instat avui el conseller Boi Ruiz a que “doni explicacions i depuri responsabilitats” sobre els interessos a grups privats dels professionals que hi ha al capdavant de les empreses públiques de salut després de les informacions que revelen que el president de l’Institut Català de la Salut, Josep Prat, forma part d’un gran holding sanitari privat. “No és il·legal, però sí il·legítim: ens sembla que hi ha una responsabilitat política evident del conseller perquè és qui va fer el nomenament”, ha afegit Sabaté a través d'un comunicat.
Segons el portaveu socialista, “la clara responsabilitat va més enllà del nomenament d’un tècnic” perquè, si bé la compatibilitat de càrrecs està fora de dubte, “la responsabilitat de nomenar al membre d’un consell d’administració dels grups hospitalaris privats més potents de Catalunya com a gestor d’un centre públic és del conseller”. “Està comprovat que no dóna bons resultats posar professionals amb interessos privats al front d’empreses públiques”, ha indicat Sabaté, que ha assegurat que “tots els presidents de les empreses publiques de salut més importants tenen interessos en grups privats, destacant el cas del Clínic”.
Josep Maria Sabaté considera “molt greu” que “en plena època de retallades, en què s’ha posat en qüestió el model sanitari públic i s’han fet passes cap a la seva privatització, es posi al capdavant d’una empresa pública un home que forma part del consell d’administració d’un grup privat”. “L’error és del conseller, que és qui el nomena”, ha insistit.
El PSC veu interessos privats en el director de l'ICS
El portaveu de salut socialista, Josep Mª Sabaté, conmsidera "il·legítim" que Josep Prat formi part d’un gran holding sanitari privat
ARA A PORTADA
Publicat el
29 de desembre de 2011 a
les 17:44
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns reclamen que la Generalitat pugui «planificar i executar obra» a Rodalies per aprovar els pressupostos
-
Política
ERC referma el «no» a la proposta de Rufián: «Cal una esquerra de quilòmetre zero»
-
Política
Feijóo implora a Vox que no sigui un «mur» per poder governar junts
-
Política
Què amaga l'aposta (en solitari) de Rufián per la llista plurinacional a l'Estat?
-
Política
Imputen dos exdirectors de la Guàrdia Civil per espiar l'independentisme en el cas Pegasus
-
Política
Dret a la vaga i dret al canvi
