El Tribunal Suprem no posarà cap impediment per al trasllat dels presos a Catalunya. Els magistrats que han jutjats durant quatre mesos als líders independentistes tenen sobre la taula la petició d'Institucions Penitenciàries d'iniciar el retorn a presons catalanes. El tribunal ha d'informar si té alguna diligència més per practicar que interessi que els presos es quedin a Madrid. Segons confirmen fonts judicials, però, els magistrats donaran via lliure a poder retornar a Lledoners (Bages) a Oriol Junqueras, Raül Romeva, Joaquim Forn, Jordi Sànchez, Jordi Turull, Josep Rull i Jordi Cuixart; a Mas d'Enric (Tarragonès) a Carme Forcadell i a Puig de les Basses (Alt Empordà) a Dolors Bassa.
D'aquesta manera, tots ells estaran més a prop de les famílies i els seus advocats. Després d'ingressar a presons madrilenyes l'octubre i novembre del 2017, el passat juliol els nou presos van obtenir autorització per traslladar a Catalunya. Va coincidir amb el fi de la instrucció i, en aquell moment, va ser el jutge Pablo Llarena qui va donar llum verda a l'operació. La celebració del judici oral ha obligat que, a principis de febrer, se'ls tornés a portar a Soto del Real i Alcalá-Meco. Ara, un cop celebrat el judici, els presos han tornat a sol·licitar anar a Catalunya. La petició la van formalitzar inicialment a les presons de Soto del Real (homes) i Alcalà Meco (dones).
El següent pas ha estat que Institucions Penitenciàries informi el Suprem que els presos sol·liciten tornar a les presons de Catalunya. Fonts jurídiques confirmen que, tot i que l'escrit està pendent de resoldre, no s'oposaran al trasllat a centres penitenciaris catalans. Les mateixes fonts apunten, però, que encara estan pendents els escrits de llibertat que han demanat tots els presos (excepte Junqueras i Romeva) i que, per tant, "primer caldrà decidir si hi ha presos a traslladar o no".
El Suprem no posarà cap impediment al trasllat dels presos a Catalunya
Els magistrats informaran a Institucions Penitenciàries que no tenen cap diligència més a fer i que se'ls poden emportar
ARA A PORTADA
Publicat el 20 de juny de 2019 a les 08:55
Et pot interessar
-
Política Elisenda Alamany presenta candidatura per liderar ERC a les municipals del 2027
-
Política El PP celebra el nou ajornament en l’oficialitat del català: «Europa no paga xantatges»
-
Política Collboni envia una carta a 31 alcaldes europeus per demanar-los el suport amb l'oficialitat del català a la UE
-
Política Feijóo, després de la imputació de Montoro: «Que s'investigui el que s'hagi d'investigar»
-
Política L'enèsim ajornament de l'oficialitat del català a Europa comença a irritar Espanya
-
Política Espanya persisteix per fer caure el mur contra l'oficialitat del català a Europa