El Tribunal Constitucional considera que la vaga de fam iniciada aquest dissabte per Jordi Sànchez i Jordi Turull és un intent de pressió perquè acceleri la resolució dels recursos d'empara presentats pels polítics independentistes. En aquest sentit, i segons ha pogut saber l'ACN, l'alt tribunal nega que bloquegi les resolucions i assegura que els tractaran pròximament de manera unitària.
Per contra, Sànchez i Turull han justificat la protesta per reclamar un TC "imparcial i diligent" que no obstaculitzi els recursos de manera "injustificada". La situació afirmen que els "bloqueja" la possibilitat de recórrer al Tribunal Europeu de Drets Humans, on actualment "dipositen la confiança".
Els recursos d'empara
El TC sempre ha al·legat que ha d'estudiar els recursos d'empara perquè és un cas sense jurisprudència anterior i amb rellevància constitucional.
Segons els presos, els recursos d'empara admesos per l'alt tribunal no superen entre l'1% i l'1,5%, mentre que en el seu cas els han acceptat tots "per, posteriorment, no resoldre'n cap". El primer dels vuit recursos d'empara es va presentar el 22 de novembre del 2017, "fa més d'un any", i en queda un novè presentat al novembre que encara no ha estat admès a tràmit.
Així mateix, Sànchez i Turull afirmen que no demanen al TC que determinin al seu "favor" sinó "s'admetin o es desestimin".
El TC afirma que en breu resoldrà els recursos d'empara de Sànchez i Turull
l tribunal considera que el dejuni dels presos polítics és un intent de pressió, tot i que els recursos es tractaran properament de manera unitària
ARA A PORTADA
-
-
Front comú de Catalunya i el País Basc per aconseguir l'oficialitat de les llengües a Europa Lluís Girona Boffi
-
-
Cristóbal Montoro i vuit més: la llista de ministres imputats de José María Aznar Lluís Girona Boffi
-
Montoro es dona de baixa del PP després de ser acusat de beneficiar empreses gasistes quan era ministre Redacció
Publicat el 01 de desembre de 2018 a les 21:41
Et pot interessar
-
Política El Parlament denuncia la desinversió de l'Estat en infraestructures i els socis d'Illa critiquen l'ampliació del Prat
-
Política La progressista Ana Ferrer s'aparta de la cursa per la presidència de la sala penal del Suprem i deixa via lliure al candidat conservador
-
Política Puigdemont demana al TC que suspengui l'ordre de detenció de Llarena
-
Política Tercer expedient del dia: Brussel·les avisa Espanya per no actualitzar la llei contra el blanqueig i la reducció de l'IVA
-
Política Laia Estrada estripa una foto de Felip VI al Parlament
-
Política El Parlament vol que els professionals sanitaris tinguin el B2 de català al cap d'un any de treballar