Els quatre senadors del Partit Demòcrata Català (PDC), el partit sorgit de Convergència, s’han registrat com a grup propi al Senat després d’haver rebut sis escons prestats d’altres formacions com ERC (2), Bildu (1), Coalició Canària (2) i l’Agrupació Socialista Gomera (1). Aquest dimarts finalitzava el termini perquè els diversos partits amb representació a la cambra alta presentessin en el registre de la institució les seves peticions per formar els grups corresponents.
Els quatre representants del PDC necessitaven una "ajuda" de sis senadors per així poder complir el requisit de deu escons per formar grup propi al Senat i no anar a parar al grup mixt (amb menys visibilitat i, de retruc, subvencions). Un suport que el PP va denegar.
La decisió definitiva serà adoptada aquest dimecres per la mesa del Senat, una vegada que comprovi que es compleixin les condicions.
ERC, Bildu i CC cedeixen escons a CDC perquè formi grup propi al Senat
El Partit Demòcrata Català sorgit de Convergència només té quatre dels 10 diputats necessaris
ARA A PORTADA
Publicat el
27 de juliol de 2016 a
les 08:08
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns fan una crida a la «mobilització» per l'habitatge i garanteixen lluitar per recuperar la pròrroga de lloguers
-
Política
Junqueras reivindica l'habitatge, els salaris justos i el bon funcioncionament dels tranports públics
-
Política
L'expresident Puigdemont critica que el Govern «no vol» corregir la pèrdua de poder adquisitiu de la classe treballadora
-
Política
CCOO i UGT clamen contra «el feixisme» i exigeixen la fi del «tacticisme» en habitatge pel Primer de Maig
-
Política Feijóo lamenta «la pressió fiscal» sobre els treballadors: «S'ha de treballar per viure, no només per pagar»
-
Política Pedro Sánchez treu pit per les dades d'ocupació i l'increment del salari mínim per l'1-M
