Els quatre senadors del Partit Demòcrata Català (PDC), el partit sorgit de Convergència, s’han registrat com a grup propi al Senat després d’haver rebut sis escons prestats d’altres formacions com ERC (2), Bildu (1), Coalició Canària (2) i l’Agrupació Socialista Gomera (1). Aquest dimarts finalitzava el termini perquè els diversos partits amb representació a la cambra alta presentessin en el registre de la institució les seves peticions per formar els grups corresponents.
Els quatre representants del PDC necessitaven una "ajuda" de sis senadors per així poder complir el requisit de deu escons per formar grup propi al Senat i no anar a parar al grup mixt (amb menys visibilitat i, de retruc, subvencions). Un suport que el PP va denegar.
La decisió definitiva serà adoptada aquest dimecres per la mesa del Senat, una vegada que comprovi que es compleixin les condicions.
ERC, Bildu i CC cedeixen escons a CDC perquè formi grup propi al Senat
El Partit Demòcrata Català sorgit de Convergència només té quatre dels 10 diputats necessaris
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de juliol de 2016 a les 08:08
Et pot interessar
-
Política ERC assumeix l'incompliment del calendari del finançament, però urgeix a accelerar els canvis legals al Congrés
-
Política La justícia andorrana torna a demanar interrogar Rajoy, Montoro i Fernández Díaz per l'operació Catalunya
-
Política «Càsting» de candidats a senador autonòmic al PP
-
Política La Hisenda catalana no recaptarà l'IRPF fins més enllà de 2028
-
Política El govern espanyol tramita d'urgència part de les mesures del decret antiapagades que va tombar el Congrés
-
Política Final de curs del Parlament: 8 lleis aprovades i 17 decrets validats des de l'inici de la legislatura