La Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona (FAVB) considera que la trama de corrupció que subratlla que s'ha acreditat amb el cas Palau, on l'entitat ha exercit d'acusació popular, no és un cas aïllat. En opinió de l'advocat de la FAVB, Carles Solà, hi ha "moltes similituds" entre el sistema de funcionament "del PP-Bárcenas i el de Convergència-Torrent", en referència a l'extresorer del partit Carles Torrent, mort el 2015.
Solà ha defensat en roda de premsa que de la instrucció del cas 3% i d'altres en marxa acabarà quedant "més clar" l'engranatge "bastant habitual" que la societat catalana ha tingut, i és que hi havia empreses que pugnaven no per contractes públics, "sinó per formar part d'un club" en el qual hi havia les comissions irregulars. El vicepresident de la FAVB, Albert Recio, ha insistit en el fet que el Palau "no és un cas únic". A més, ha ressaltat que han de defensar el que és públic independentment de qui governi, i que ho tornaran a fer si cal.
La presidenta de la federació, Ana Menéndez, ha dit que estan "raonablement" satisfets amb la sentència del Palau, perquè considera que ha demostrat uns fets dels quals només n'advertia l'entitat, començant pel projecte de l'hotel del Palau. Ara que hi ha sentència, Menéndez considera que els dirigents de la vella Convergència, i que segueixen en càrrecs de responsabilitat al PDECat, han d'assumir responsabilitats polítiques, i els ha demanat que "no pretenguin continuar endavant amb les seves pretensions de formar Govern".
No és descartable que el PDECat acabi pagant
Solà també ha apuntat que el PDECat podria haver de fer-se càrrec de part de la condemna de 6,6 milions d'euros que ha rebut CDC si aquesta formació no pot fer-hi front. Abans, però, cal que la sentència sigui ferma i veure's si Convergència té prou patrimoni per respondre. En cas que no pugui, serà la secció desena de l'Audiència provincial quan s'hagi d'executar la sentència la que haurà d'escatir "si hi ha alguns canals de successió entre el PDECat i CDC que el facin responsable de la falta de liquiditat", ha exposat.
L'entitat voldria que la sentència es mantingui
Segons l'advocat, a la FAVB encara han de fer una lectura acurada de la sentència, i no descarten recórrer amb un recurs de cassació al Suprem si detectessin algun aspecte que mostrés que té "algun flanc dèbil", o sigui, que hi acudirien amb la intenció de blindar les condemnes. Considera que la clau serà el delicte del tràfic d'influències, i en funció dels recursos que es presentin es podria mantenir la sentència o rebaixar-se. A la roda ha acudit el fins ara líder de Catalunya Sí que es Pot al Parlament i expresident de la FAVB, Lluís Rabell.
La FAVB veu «moltes similituds» entre el funcionament del PP de Bárcenas i el de CDC
La federació veïnal de Barcelona reclama als dirigents de Convergència que segueixen al PDECat que desisteixin de "les seves pretensions de formar Govern"
ARA A PORTADA
Publicat el 15 de gener de 2018 a les 17:30
Et pot interessar
-
Política «La CUP té una alternativa, però no hem sabut explicar-nos»
-
Política D'activistes veïnals a regidors: els dos primers anys fent política municipal
-
Política Illa demana la «intervenció» en el mercat de l'habitatge
-
Política L'Hospitalet de Llobregat: adaptar la segona ciutat del país a l'etapa post-Marín
-
Política Els Comuns acusen el PP d'impulsar un «cop d'estat tou» a la Conferència de Presidents
-
Política La motoserra de Javier Milei arriba al Madrid d'Isabel Díaz Ayuso