La jutge que porta el cas de l'1-O al Bages ha imputat el tinent que va donar les ordres de carregar a l'institut Quercus de Sant Joan de Vilatorrada durant la jornada del referèndum, pocs dies després que també imputés tres guàrdies civils que van actuar a Fonollosa l'1-O per detenció il·legal.
Aquestes imputacions arriben després que l'Audiència de Barcelona corregís la titular del jutjat d'instrucció 2 de Manresa per que fa a l'actuació policial a Fonollosa i Sant Joan i l'indiqués que havia d'imputar els agents que havien emmanillat un home a Fonollosa sense indicar-li el motiu, i el cap de l'operatiu policial que havia donat l'ordre de carregar a l'institut de Sant Joan.
La imputació del tinent, que haurà de declarar a Manresa el 4 de febrer del proper any, no reflecteix els motius pels quals està imputat i es limita a dir que obeeix les indicacions donades per l'Audiència provincial. Per aquest motiu, l'advocat dels agredits, David Casellas, ha indicat que presentarà recurs perquè en la providència s'indiquin els motius de la seva imputació.
La jutge imputa el tinent que va ordenar les càrregues al Quercus de Sant Joan l'1-O
D'aquesta manera acata les indicacions que li van arribar des de l'Audiència de Barcelona
Ara a portada
Publicat el 15 de desembre de 2018 a les 09:04
Et pot interessar
-
Política Centenars de persones es manifesten al centre de Barcelona en defensa del català: «La nostra llengua no es toca»
-
Política Sant Jordi per la Llengua crida a reactivar el carrer davant la «situació d’emergència lingüística»
-
Política La Fiscalia demana l’amnistia pels acusats pels preparatius de l’1-O
-
Política Laure Vega veu erroni «folkloritzar» el català i demana fer-lo accessible