La militància d'Unió ha avalat per unanimitat aquest dissabte al Consell Nacional que el partit sol·liciti un preconcurs de creditors pel deute de 19 milions d'euros que té el partit. El secretari general, Ramon Espadaler, ha assenyalat que "farem voluntàriament un preconcurs i no per aquesta raó deixarem de fer política, i per fer política en tenim prou amb alçar la nostra veu i fer propostes".
A finals de març remetran la ponència d'estratègia política a tota la militància, després d'escollir aquest dissabte els compromissaris del pròxim congrés, un document que començarà a debatre's a nivell territorial i sectorial en les pròximes setmanes.
Ha explicat que el dia 11 de juny o el 2 de juliol, en funció de si se celebren eleccions espanyoles, el partit farà un congrés en el qual s'abordaria la "reforma organitzativa interna", mentre que l'1 d'octubre se celebraria el congrés en el qual caldria aprovar la ponència que s'elabori aquest març.
"Si el 2017 es compleix la paraula donada en els compromisos electorals, serà any electoral al Parlament", ha recordat Espadaler, que ha insistit que Unió té l'obligació d'estar preparada per si de cas se celebren.
Crítiques contra Artur Mas
Espadaler ha criticat l'expresident de la Generalitat Artur Mas per explicar en una entrevista que ara la seva feina es basa en la reconstrucció de l'espai central polític català des de CDC: "Ens sembla un autèntic sarcasme que aquells que han dinamitat l'espai central del catalanisme s'erigeixin ara com a aquells que volen reconstruir-lo". Ha assegurat que hi ha una necessitat "més que evident" de reconstruir aquest espai, però ha insistit que va ser Mas qui va decidir anar de la mà d'ERC a les eleccions del 27-S i arribar a un acord d'investidura amb la CUP.
La militància d'UDC avala per unanimitat la sol·licitud de preconcurs de creditors
Ramon Espadaler reitera que no tiraran la tovallola malgrat el deute de 19 milions d'euros | El congrés de "reorganització" se celebrarà l'11 de juny o el 2 de juliol
ARA A PORTADA
-
-
Front comú de Catalunya i el País Basc per aconseguir l'oficialitat de les llengües a Europa Lluís Girona Boffi
-
-
Cristóbal Montoro i vuit més: la llista de ministres imputats de José María Aznar Lluís Girona Boffi
-
Montoro es dona de baixa del PP després de ser acusat de beneficiar empreses gasistes quan era ministre Redacció
Publicat el 19 de març de 2016 a les 14:50
Et pot interessar
-
Política El Parlament denuncia la desinversió de l'Estat en infraestructures i els socis d'Illa critiquen l'ampliació del Prat
-
Política La progressista Ana Ferrer s'aparta de la cursa per la presidència de la sala penal del Suprem i deixa via lliure al candidat conservador
-
Política Puigdemont demana al TC que suspengui l'ordre de detenció de Llarena
-
Política Tercer expedient del dia: Brussel·les avisa Espanya per no actualitzar la llei contra el blanqueig i la reducció de l'IVA
-
Política Laia Estrada estripa una foto de Felip VI al Parlament
-
Política El Parlament vol que els professionals sanitaris tinguin el B2 de català al cap d'un any de treballar