A principis de 2015, un particular va denunciar Vilamala per presumptes irregularitats a l’Ajuntament, una actuació a la qual CiU, a l'oposició, hi va donar suport. En una reunió posterior, ja després de les eleccions municipals del mes de maig, sempre segons la denúncia presentada per Porta, Vilamala li va oferir una regidoria a canvi de fer un pronunciament públic de que no existien irregularitats a l'Ajuntament de les Masies de Voltregà. En rebutjar-ho, l’alcalde es va enfurismar i es va mostrar molt agressiu. Porta diu que es va sentir “intimidada” i que va tenir “por” però que no ho va fer públic en considerar que era un fet puntual.

Montse Porta a l'entrada del Jutjat de Vic, després de declarar. Foto: Adrià Costa
Una situació semblant es va reproduir el 15 de setembre, en una comissió informativa de la junta de govern, en una reunió on hi havia altres persones. El dia anterior, en un ple tens a l’Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà, CiU va denunciar irregularitats per prevaricació en aquest consistori, que també vinculaven al de les Masies de Voltregà.
Vilamala va tornar a mostrar-se agressiu i li va reclamar a Porta que ho aturés. “Si no pares això, tot acabarà malament. Ho has de parar. Si continues amb tot això, aniré per a tu, ja t’ho trobaràs”, va dir l’alcalde, segons la denúncia. Porta assegura que Vilamala també li va fer xantatge amb uns assumptes familiars. Llavors es va decidir a denunciar-ho davant dels Mossos d’Esquadra, el 17 de setembre.
Vilamala, en una nota del PSC posterior a la declaració al jujtat, ha ratificat que les reunions sempre es fan a l’ajuntament davant l’assistència d’altres persones i ha destacat que els temes que s’hi tracten són "d’àmbit municipal i de diàleg polític".

Sergi Vilamala sortint del Jutjat de Vic, després de declarar. Foto: Adrià Costa