El diplomàtic i assagista Gonzalo Puente Ojea ha mort als 92 anys. En aquests moments era president d’honor de l’associació Europa laica i havia publicat un seguit de llibres sobre pensament, laïcitat i religió. Puente Ojea va ser el protagonista d’una greu crisi diplomàtica entre Espanya i la Santa Seu durant el govern de Felipe González.
L’any 1985, el ministre d’Exteriors, Francisco Fernández Ordóñez, el va designar ambaixador davant la Santa Seu. El seu pare també havia estat diplomàtic i ell havia estat cònsol a Marsella i Xicago. En el moment de la seva destinació a Roma ja va generar reticències al Vaticà, aleshores en plena contrarevolució conservadora de Joan Pau II. Puente Ojea era conegut pel seu ateisme. Però les coses es van posar impossibles quan es va saber que havia iniciat el procés de divorci.
Puente Ojea va ser a Roma dos anys. Des que es va saber que l’ateu es divorciava, es va desfermar una campanya contra ell i es va viure un pols entre l’Estat espanyol i Roma, fins que aquesta li va retirar el plàcet el 1987. Finalment, Fernández Ordóñez el va cessar. Aquell cas va deixar al descobert les relacions particulars entre l’Església i l’Estat, i va desfermar la protesta dels sectors progressistes i laics. Des de la seva sortida de Roma, Puente Ojea es va convertir en un crític implacable de l'actitud, segons ell, rendicionista dels governs espanyols davant l'Església.
Mor Puente Ojea, l'ambaixador ateu que fou expulsat del Vaticà
La Santa Seu va forçar el seu cessament com a ambaixador d’Espanya quan es va saber que es volia divorciar
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de gener de 2017 a les 23:01
Actualitzat el 13 de gener de 2017 a les 23:04
Et pot interessar
-
Política Illa garanteix que parlarà en català a la conferència de presidents malgrat les amenaces d'Ayuso
-
Política La Nit Irla premia la tasca per la pau i pel català davant la «banalitat del mal»
-
Política La Sindicatura de Comptes s'enfronta als exalts càrrecs que critiquen l'informe sobre la DGAIA : «Son fets objectius»
-
Política El Parlament constitueix la comissió d'investigació del cas Pegasus, que presidirà la CUP
-
Política El Parlament demana al Govern d'Illa «contundència» per frenar l'opa del BBVA al Sabadell
-
Política Ayuso encén la conferència de presidents i amenaça de marxar si es parla en català