En Bernat té 18 anys i va ser a l'aeroport del Prat el mateix dia que va sortir la sentència de l'1-O. Des de llavors, ha "descansat" -tal com ell ho defineix- només quatre dies. La resta, ha sortit al carrer a manifestar-se. També va estar a Urquinaona la nit de la vaga general i aquest dilluns ha tallat la frontera al Pertús a primera hora del matí. Ho ha fet acompanyat del seu pare, en Nani. Han sortit plegats d'Igualada a les quatre de la matinada. En Nani demà treballa: torna dimecres. En Bernat s'hi queda. Tot sol, però s'hi queda.
Això, però, ja és habitual. A la majoria de protestes hi ha anat sense el seu pare, que, des de la distància, no pot evitar patir. "Pateixo molt, moltíssim", reafirma. Ara bé, el patiment acaba quedant sempre en un segon pla. Per què? Perquè s'imposa l'orgull de pare. "Tot i els nervis, estic molt orgullós d'ell i no vull que pari, ha de continuar sortint al carrer", ens diu orgullós mentre dona un copet a l'espatlla del seu fill.
Entre ells existeix un codi innegociable que també ajuda a alleugerir el patiment d'en Nani. Si no passa res extremadament excepcional, en Bernat sempre confirma per WhatsApp al seu pare on i com es troba. Demà ho haurà de fer. I aquesta nit també. Mentre s'escrivien aquestes línies, el jove igualadí no sabia on dormiria: "en el cotxe d'algun conegut o... vés a saber!".
[noticia]190187[/noticia]
Tots dos han seguit la crida del Tsunami Democràtic convençuts que serà útil. "De mica en mica estem començant a fer mal a l'economia espanyola i això els farà reaccionar", assegura en Bernat. "Els estem tocant la butxaca... l'idioma universal!", remata en Nani.
[youtube1x1]https://www.youtube.com/watch?v=Z0G8VS517Ew[/youtube1x1]
Pare i fill al tall del Tsunami: «Pateixo per ell, però n'estic orgullós i no vull que pari»
Política
NacióDigital parla amb en Nani i en Bernat, d'Igualada, que han tallat plegats (i convençuts) la frontera
ARA A PORTADA
-
Política L'última palanca de Conde-Pumpido per no ajornar més del compte l'amnistia Bernat Surroca Albet
-
-
Política Els nens del procés tornen als carrers: «És el nostre moment, s'ha acabat el pessimisme» Lluís Girona Boffi | Bernat Castanyer Colomer
-
Política Sánchez fa gestos a Illa amb el finançament i atia la confrontació amb PP i Vox Bernat Surroca Albet
-
Política Feijóo promet fronteres més dures i recuperar el «prestigi del passaport» per pescar vots a Catalunya Bernat Surroca Albet
Publicat el
11 de novembre de 2019 a
les 18:40
Et pot interessar
-
Política
Junqueras reclama «l'aplicació efectiva» de l'amnistia en l'aniversari de les protestes a la seu d'Economia
-
Política
Organitzem l’optimisme per sortir a guanyar
-
Política
La direcció de Junts tanca la porta a pactar amb Aliança després de les municipals
-
Política
Sense ànima
-
Política
Feijóo ve de buit, però amb un pla per recuperar escons catalans
-
Política
Banderes marroquines a la Plaça de la Font
