Poble Lliure aposta per presentar-se a les eleccions espanyoles del 28 d'abril i activa els mecanismes per fer-ho al marge de la CUP, que el passat diumenge va declinar fer aquest pas. En un comunicat, el col·lectiu ha explicat que negociarà amb altres espais per confeccionar una candidatura "rupturista" que sigui "nítidament republicana i d'esquerres". En qüestió de minuts, la CUP ja ha respost tot advertint que la decisió de Poble Lliure afecta directament "al marc de relacions" establert fins ara i pot tenir conseqüències.
"Volem emetre un vot que serveixi per denunciar públicament el caràcter autoritari de l'Estat i per fer del reconeixement del dret a l'autodeterminació, de la fi de la repressió i de l'ocupació, i de la defensa dels drets socials i la plena igualtat, els elements centrals de l'acció política", argumenta Poble Lliure al text fet públic. El col·lectiu argumenta que el context polític és "del tot extraordinari" i lamenta que la CUP no hagi assumit aquest paper de ser una alternativa electoral que permeti emetre "un vot sòlid i útil", de "ruptura respecte el règim i no pas per maquillar-lo".
Entre els col·lectius que ja estan en converses amb Poble Lliure hi ha Som Alternativa, liderat per Albano Dante Fachin, exlíder de Podem Catalunya, i també poden entrar en l'equació negociadora col·lectius com Procés Constituent, segons expliquen a NacióDigital fonts coneixedores de les negociacions.
La CUP activa els mecanismes per donar resposta
La decisió de Poble Lliure, però, obre una crisi amb la CUP, que ja ha avançat que pot tenir conseqüències en la construcció del projecte d'Unitat Popular i que, per aquest motiu, activarà els mecanismes i espais de de debat de l'organització "per donar resposta a aquesta situació i a les relacions polítiques que se'n deriven". També per analitzat "els elements" de fons a llarg termini, més enllà del 28-A.
La CUP lamenta que Poble Lliure hagi decidit actuar al marge de l'organització després que s'hagués fet un debat assembleari que va acabar decidint per majoria que no concorreria a les eleccions espanyoles.
Poble Lliure es vol presentar a les eleccions espanyoles i obre una crisi a la CUP
Política
Negociaran per concórrer amb altres col·lectius com Som Alternativa, liderat per Albano Dante Fachin, i Procés Constituent
- L'organització Poble Lliure demana unitat estratègica | @Poble_Lliure -
- | @Poble_Lliure
ARA A PORTADA
-
Societat El dia es fa de nit: Catalunya viu la totalitat de l'eclipsi amb emoció Arnau Urgell i Vidal | Neus Climent
-
Societat Cuines solars, telescopis i jocs de taula per omplir la llarga espera al Trabucador Sílvia Berbís Morelló
-
Societat Eclipsi total del 12 d'agost: tot el que cal saber per aprofitar una oportunitat històrica Blai Casas
-
Societat Indignació dels usuaris de Rodalies per la manca de previsió i el nou col·lapse la tarda de l'eclipsi Víctor Rodrigo
-
Política Illa anuncia 2 milions d’euros per reforçar l’Observatori de l’Ebre en plena jornada de l’eclipsi Joan Navarro
Publicat el
12 de març de 2019 a
les 22:28
Actualitzat el
12 de març de 2019 a les
22:47
Et pot interessar
-
Política
Margarita Robles avisa el Marroc: «Ceuta i Melilla són espanyolíssimes»
-
Política
Junts critica que Marlaska no doni explicacions sobre Ceuta i reclama de nou les competències en immigració
-
Política ERC critica la «batalla partidista» entre PP i PSOE per Ceuta i demana prioritzar l’atenció als menors migrants
-
Política
El xoc entre Espanya i Itàlia afecta milers de passatgers de tercers països
-
Política
Ceuta
-
Política Puente carrega contra Felip VI per fotografiar-se amb un periodista ultra: «És una ignomínia»
