El Jutjat d'Instrucció número 2 de Sabadell ha demanat als Mossos d'Esquadra que facilitin a la Guàrdia Civil el contingut de tots els xats comunicatius que van funcionar durant l'1-O a la Regió Metropolitana Nord, que inclou les comarques del Vallès, el Maresme i el Barcelonès Nord. A més, demana un llistat de tots els agents que van treballar aquell dia i els que ho van fer en les eleccions al Parlament del 21-D, per comparar-ho, i el pla de coordinació policial que Mossos, policia espanyola i Guàrdia Civil van lliurar al TSJC.
En una providència de poc més d'una pàgina, el jutjat acorda demanar al TSJC una còpia del pla de coordinació policial previst per l'1-O pels Mossos, la policia espanyola i la Guàrdia Civil. Als Mossos els demana un llistat justificat on figuri el número d'agents de servei, de baixa justificada, de permís o de vacances entre el 27 de setembre i l'1 d'octubre, de tota la Regió Metropolitana Nord, i el mateix llistat per les eleccions del 21-D, per tal de comparar-los.
El jutjat recorda que el passat 23 de març ja va demanar als Mossos que enviessin a la Guàrdia Civil totes les comunicacions registrades l'1-O a la Sala Regional de la regió policial, tant entrants com sortints i el seu contingut, i fetes amb qualsevol tipus de mitjà, incloent l'anomenat "xat corporatiu" que alguns investigats van mencionar en les seves declaracions.
Havent rebut un informe de la Guàrdia Civil el 27 de juliol on es tornava a parlar d'aquest xat, el jutge ordena al comissari en cap dels Mossos que faciliti a la Guàrdia Civil l'accés i bolcat de les comunicacions fetes durant les 24 hores de l'1-O del "xat de comandaments", "xat cronos" i xat del Servei d'Informació utilitzat pels agents d'aquesta unitat que van treballar a la Regió Metropolitana Nord aquell dia.
Un jutge de Sabadell demana als Mossos tots els xats de l'1-O
Política
Afecta els agents de la Regió Metropolitana Nord
ARA A PORTADA
-
Política El finançament: crònica de la mort de la gran aposta de la legislatura Bernat Surroca Albet
-
-
Política Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional» Neus Climent / Agències
-
-
Política ERC i EH Bildu reeditaran la coalició al Senat en les eleccions del 29-N Neus Climent / Agències
Publicat el
03 de setembre de 2018 a
les 10:07
Et pot interessar
-
Política
Els «número 1» del PSOE per Alacant: de lʼastronauta Duque a la possible marcianada Puente
-
Política
Colau formalitza l'oferiment a Rufián per «sumar el seu lideratge» al Front Ampli
-
Política
La pinça s'ha trencat
-
Política
L'avançament electoral entorpeix part de la resposta al naufragi de les PISA
-
Política
Junts avança en la reconstrucció de l'espai convergent: acord amb el partit de Marta Pascal
-
Política Vox reclama al Suprem que reactivi l'ordre de detenció de Puigdemont
