
L'Ajuntament de Ribes de Freser s'ha implicat a la campanya ciutadana per “salvar” el Cinema Catalunya. Aquest dijous ha formalitzat un conveni la seva aportació al projecte que consisteix en pagar el lloguer i la neteja de la sala tal i com s'ha fet en els darrers mesos.
Per la seva banda l'Associació dels Amics del Cinema de la Vall de Ribes és la responsable de gestionar les projeccions de la sala i assumir el cost les despeses dels serveis (electricitat, calefacció...).
El conveni estableix un reglament d’ús de la sala i proposarà una ordenança municipal en el proper ple del consistori on es determinaran les condicions d’utilització d'un espai que esdevé un equipament públic a l'abast de les entitats i les empreses del municipi. Per utilitzar la sala caldrà sol·licitar-ho al Patronat de Cultura.
Des de l'arrencada del nou funcionament del Cinema Catalunya, que va començar el passat mes d'agost, s'han projectat 31 films i hi han assistit uns 3.000 espectadors. Els Amics del Cinema compten actualment amb uns 300 socis i precisament aquest dissabte celebrarà la seva assembla general de socis. Després de la reunió es realitzarà una projecció gratuïta d'una selecció de materials cedits per la Filmoteca de Catalunya del cineasta català Llorenç Soler.
- Informació sobre l'assemblea dels Amics del Cinema