Nota sobre el mapa: Clicant al requadre inferior dret, s'amaga la llegenda. Picant sobre cada municipi, es desplega el seu nom, la renda bruta mitjana del 2018 per declarant, el posicionament a nivell de renda a Catalunya, la renda bruta disponible del 2018 -després d'impostos i bonificacions-, i l'evolució de la renda bruta mitjana del municipi entre 2017 i 2018. Només amb dades de municipis de més de 1.000 habitants. També es pot desplaçar o fer més o menys gran el zoom de la imatge i seleccionar així millor els municipis.
Quina és la renda mitjana de cada municipi? Aquesta informació l'ofereix anualment l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) per a tots els municipis de més de 1.000 habitants de l'Estat i aquest dimarts ha actualitzat les dades amb les declaracions del 2018. Aquestes quantitats i l'evolució respecte el 2017 es poden consultar en el mapa interactiu superior o en la taula del final de la notícia, podent comprovar si la renda de cadascú queda per sobre o per sota la mitjana. Les novetats, a més, són sucoses i molt curioses.
Segons les dades de l'AEAT, Matadepera ha passat de ser el quart municipi més ric de tot l'Estat a ser el primer, quadruplicant la renda mitjana bruta en un sol any. També ha superat Avinyonet del Penedès, que el 2017 era el municipi amb la renda més elevada, tot i que l'increment de la riquesa mitjana del municipi vallesà és realment estrany. Avinyonet del Penedès, de fet, ha caigut a la posició 189, ja que la xifra del 2017 es devia a la declaració d'uns ingressos extraordinaris de 24 milions d'un veí que aquest any no s'han repetit.
Caldrà analitzar, en tot cas, les raons de la variació increïble a Matadepera, fins als 218.788 euros, però, més enllà d'aquest municipi, el segon amb major renda mitjana bruta és Sant Just Desvern (58.875 euros), seguit de Sant Cugat del Vallès (57.565), Alella (54.512) i Sant Vicenç de Montalt (52.058). Per contra, els municipis amb menor renda són Batea (16.233), Horta de Sant Joan (19.303), Camarles (19.345), Torres de Segre (19.351) i el Perelló (19.556).
Pel que fa al Ripollès, pocs canvis. El municipi més ric (tenint en compte que les dades només reflecteixen localitats amb més de 1.000 habitants) continua sent Camprodon, amb 28.871 euros, seguit de Sant Joan de les Abadesses (27.178) que al 2017 ja ocupava la mateixa posició. La resta de municipis tenen unes rendes molt semblants i han experimentat un creixement gairebé idèntic: Ripoll (26.810), Campdevànol (26.617) i Ribes de Freser (26.119).
Aquesta estadística incorpora les quantitats declarades a través de l'IRPF i, per tant, no mesura el patrimoni acumulat o altres vies d'ingressos. Així mateix, l'AEAT incorpora també aquelles rendes dels contribuents no obligats a fer declaració -per no arribar al mínim, per exemple-, així com, en cas de declaracions conjuntes, divideix la quantitat per dos. Així mateix, també s'ofereixen les dades de la renda bruta disponible, la resultant després del pagament d'impostos i cotitzacions.
MAPA Quins són els municipis més rics del Ripollès?
Consulta quin va ser l'IRPF del 2018 en cadascuna de les localitats catalanes i com va evolucionar respecte el 2017
ARA A PORTADA
Publicat el 08 d’octubre de 2020 a les 09:11
Et pot interessar
-
Economia La falta de neu marca l'ocupació al Pirineu ripollès aquestes festes de Nadal
-
Economia Preocupació al sector de la llenya i pèl·let del Ripollès per la caiguda de les vendes
-
Economia Els treballadors de Comforsa desconvoquen la protesta després que el Govern hagi accedit a pagar la bestreta del 3%
-
Economia L'atur baixa gairebé un 3% a l'abril i arriba a mínims des de la crisi del 2008
-
Economia Adam Foods compra Galetes Camprodon
-
Economia Sodeca invertirà 6 milions per ampliar el magatzem logístic de Ripoll i crearà 25 llocs de treball