Des d'avui mateix els dies feiners hi haurà quatre expedicions
semidirectes per sentit. Des de Ripoll a Girona tardaran una hora i 50
minuts -excepte el del vespre que serà de dues hores i 45 minuts per
l'enllaç a Olot- amb sortides a les 6:40; 07:40; 13:40 i 18:15.
Des de Girona cap a la capital del Ripollès hi haurà quatre expedicions d'una hora i 45 minuts amb sortides a les 14:15; 16:15; 18:15 i 20:15.
En tots els casos hi haurà parades a Sant Joan de les Abadesses -en sentit Ripoll deixarà els passatgers al costat de l'església de Sant Pol per evitar entrar al centre- i a Olot. Fins ara el trajecte podia arribar fins a 2 hores i 50 minuts.
El director general de Transport Terrestre, Manel Villante, afirma que el nou servei serà una 'millora substancial' perquè permetrà captar nous viatgers pel transport públic perquè l'oferta serà 'més competitiva' que l'actual respecte el vehicle privat.
Sense previsió d'usuaris però amb mercat
Villante ha assenyalat que el servei no arranca amb cap previsió d'usuaris definida. El director general assegura que poques vegades es fan uns canvis que signifiquin un 'nivell de trencament' tant important respecte el servei actual. Així mateix ha afegit que a la comarca del Ripollès hi ha 'mercat' per aquest servei que permet fer desplaçaments 'estables' entre ambdues ciutats. El servei el prestarà l'empresa TEISA i l'administració catalana hi aportarà 104.561 euros.
El responsable dels transports per carretera del país diu que el fet que fins ara es trigués prop de tres hores en anar de Ripoll a Girona o viceversa provocava que aquesta línia només s'utilitzés per a 'mobilitat' interna entre les poblacions per on passava. Les diferents parades intermèdies dels actuals recorreguts feien que s'augmentés molt el temps de viatge fet que ho feia 'poc competitiu' respecte el vehicle privat.
Actualment, es podia anar de Ripoll a Girona amb un servei que uneix Ripoll amb Olot pels túnel de Collabós i que continuen el seu recorregut per Amer o per Besalú i Banyoles fent aturades en aquestes poblacions. L'altre opció utilitza la carretera N-260a i passa per Vallfogona, la Cantina, Serrota, Riudaura i Bastons. Aquests serveis es mantindran tot i que tres expedicions desapareixeran per convertir-los en autobusos 'exprés' que se sumaran a cinc nous serveis que uniran les poblacions sense tantes parades intermèdies. En aquest sentit hi haurà dues expedicions Ripoll-Vallfogona-Olot i només una en sentit contrari per dia.
El president del Consell Comarcal del Ripollès, Enric Pérez (PSC), i l'alcaldessa de Ripoll, Teresa Jordà (ERC), s'han felicitat del nou servei. Per Pérez aquest autobús directe resol 'una mancança' com es unir els ripollesos amb un 'centre de serveis' com és Girona. Fins ara, segons Pérez, les comunicacions eren 'molt precàries i deficitàries'. Pérez ha destacat que els nous autobusos serviran sobretot per a joves i persones grans que són 'els grans usuaris del transport públic'.
Des de Girona cap a la capital del Ripollès hi haurà quatre expedicions d'una hora i 45 minuts amb sortides a les 14:15; 16:15; 18:15 i 20:15.
En tots els casos hi haurà parades a Sant Joan de les Abadesses -en sentit Ripoll deixarà els passatgers al costat de l'església de Sant Pol per evitar entrar al centre- i a Olot. Fins ara el trajecte podia arribar fins a 2 hores i 50 minuts.
El director general de Transport Terrestre, Manel Villante, afirma que el nou servei serà una 'millora substancial' perquè permetrà captar nous viatgers pel transport públic perquè l'oferta serà 'més competitiva' que l'actual respecte el vehicle privat.
Sense previsió d'usuaris però amb mercat
Villante ha assenyalat que el servei no arranca amb cap previsió d'usuaris definida. El director general assegura que poques vegades es fan uns canvis que signifiquin un 'nivell de trencament' tant important respecte el servei actual. Així mateix ha afegit que a la comarca del Ripollès hi ha 'mercat' per aquest servei que permet fer desplaçaments 'estables' entre ambdues ciutats. El servei el prestarà l'empresa TEISA i l'administració catalana hi aportarà 104.561 euros.
El responsable dels transports per carretera del país diu que el fet que fins ara es trigués prop de tres hores en anar de Ripoll a Girona o viceversa provocava que aquesta línia només s'utilitzés per a 'mobilitat' interna entre les poblacions per on passava. Les diferents parades intermèdies dels actuals recorreguts feien que s'augmentés molt el temps de viatge fet que ho feia 'poc competitiu' respecte el vehicle privat.
Actualment, es podia anar de Ripoll a Girona amb un servei que uneix Ripoll amb Olot pels túnel de Collabós i que continuen el seu recorregut per Amer o per Besalú i Banyoles fent aturades en aquestes poblacions. L'altre opció utilitza la carretera N-260a i passa per Vallfogona, la Cantina, Serrota, Riudaura i Bastons. Aquests serveis es mantindran tot i que tres expedicions desapareixeran per convertir-los en autobusos 'exprés' que se sumaran a cinc nous serveis que uniran les poblacions sense tantes parades intermèdies. En aquest sentit hi haurà dues expedicions Ripoll-Vallfogona-Olot i només una en sentit contrari per dia.
El president del Consell Comarcal del Ripollès, Enric Pérez (PSC), i l'alcaldessa de Ripoll, Teresa Jordà (ERC), s'han felicitat del nou servei. Per Pérez aquest autobús directe resol 'una mancança' com es unir els ripollesos amb un 'centre de serveis' com és Girona. Fins ara, segons Pérez, les comunicacions eren 'molt precàries i deficitàries'. Pérez ha destacat que els nous autobusos serviran sobretot per a joves i persones grans que són 'els grans usuaris del transport públic'.
L'alcaldessa de Ripoll, Teresa Jordà, assegura que el servei resolt una
demanda 'històrica'. Jordà deixa clar que només es posa en funcionament
un servei que hauria de ser 'normal' entre dues capitals comarcals.