Aquest diumenge va morir Pere Arqués i Anglada, considerat l'ànima del teatre a Sant Joan de les Abadesses. Arqués va dedicar més de cinquanta anys al SAT-Teatre Centre on havia actuat a “pràcticament totes les obres”. El difunt, que tenia 80 anys d'edat, serà enterrat aquest dimarts a les dotze del migdia.
Pere Arqués se'l recordarà per ser un dels grans artífexs dels pastorets santjoanins on feia un dels papers protagonistes. A més, havia fet tasques de direcció en el si de la companyia del SAT. Maria Cullell, amb qui va compartir 45 anys de teatre, recorda a ElRipollès.info que el Nadal passat va pujar per darrera vegada a l'escenari. Ho va fer en el marc del popurri musical 110 anys en solfa que va consistir en un viatge musical per les obres representades per l'entitat. Arqués, tot i que estava malalt, va rememorar algun dels personatges que havia encarnat com el batlle del Retaule del flautista.
A banda del teatre també era molt conegut per la seva tasca a la parròquia. Membre de
l'Schola Cantorum, era habitual que fos ell qui portés la veu cantant en moltes de les misses del monestir. A més, havia fet de rapsoda en molts actes del poble.
Mor Pere Arqués, ànima del teatre a Sant Joan
Societat
Va dedicar més de cinquanta anys al SAT-Teatre Centre
ARA A PORTADA
Publicat el
27 de desembre de 2010 a
les 12:14
Et pot interessar
-
Societat
El Festival Inspira de Ripoll apropa els concerts a les residències amb tecnologia immersiva
-
Societat
L'Ajuntament de Ribes de Freser demana no beure aigua de l'aixeta per excés d'arsènic
-
Societat Detenen un menor d'edat per una presumpta agressió sexual a Sant Joan de les Abadesses
-
Societat
Defensem Ulldeter demanda l’Ajuntament de Setcases pel futur telecabina de Vallter
-
Societat
Mor Marina Vilalta, la pastora en actiu més longeva de Catalunya, als 99 anys
-
Societat
«L'odi no t'apuja el sou»: la UGT presenta a Ripoll la campanya contra el discurs de l'extrema dreta
