Aquest diumenge, a partir de les 11.00 hores, la Unió Excursionista de Sabadell (UES) organitza la 63ena edició de la tradicional ballada de sardanes al cim de la Mola. Es comptarà amb la música de la Cobla Nova Vallès i l'Agrupació Folklòrica Amunt i Crits.
El cim de la Mola
El Monestir romànic de Sant Llorenç del Munt, originari del segle XII, es troba al cim de la Mola, a 1.104 m d’altitud. S’hi arriba des del km 7,1 de la carretera de Terrassa a Navarcles, a uns 3 km després de Matadepera, per la pista forestal de Can Robert a Can Pobla i des d’aquí, per l’antic camí dels Monjos, s’ha de caminar uns trenta minuts.
El monestir va ser seu d’una congregació de monjos benedictins fins a mitjan segle XIX, moment en què fou abandonat. L’església i la major part de la construcció del monestir han estat objecte de diferents campanyes d’excavacions arqueològiques i, darrerament, s’hi ha dut a terme una important remodelació feta per la Diputació de Barcelona.
L’Oficina d’informació es troba en la masoveria adjunta al Monestir. Es permet, prèvia sol·licitud, la visita a l’església romànica. S’hi poden adquirir publicacions i obtenir informació sobre el parc natural. En el Monestir hi ha servei de bar i restaurant els dimecres i els caps de setmana. També disposa d’una petita sala per a exposicions temporals.
Visites guiades al monestir: diumenges a les 11 h.
ARA A PORTADA
-
-
Societat L'Ajuntament de Sabadell prorrogarà el contracte de neteja viària i recollida de residus Redacció
-
Política Unes 150 persones es manifesten a Sabadell per reclamar l’aplicació de l’amnistia als CDR Redacció
-
Acció Pesta porcina: Mossos i Guàrdia Civil tornen a escorcollar el laboratori de l'IRTA-CReSA Arnau Urgell i Vidal
-
Publicat el
15 de setembre de 2017 a
les 16:00
Et pot interessar
-
Cultura
Mor Anna Fité, periodista, escriptora i guionista de programes infantils com «Los Lunnis» i «Barri Sèsam»
-
Cultura
Les restes d’un castell medieval que s’oculten dins una antiga masia en ruïnes
-
Cultura
Festes Majors de Sabadell 2025: tota la programació popular i tradicional
-
Cultura
La Festa Major de Sabadell serà inclusiva i accessible
-
Cultura
«L’essència del Museu d’Història de Sabadell» i «La Revista Can Oriach», les dues exposicions que el MHS presenta per Festa Major
-
Cultura
El Museu d’Art de Sabadell celebra la Festa Major amb dues exposicions sobre dues artistes sabadellenques
