L'Ajuntament diu que l'Estat no té «voluntat real» de fer el Quart Cinturó

El primer tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat reitera la necessitat de promoure alternatives i diu que serien diners "malgastats" | L'Estat ha anunciat que destinarà un milió d'euros al tram Terrassa - Granollers que passa per Sabadell

Publicat el 05 d’agost de 2015 a les 11:41
El primer tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat, Maties Serracant, considera que l'Estat "no té una voluntat real" d'executar el tram del Quart Cinturó que va de Terrassa a Granollers passant per Sabadell. Serrancant ho ha dit després que s'hagi conegut la notícia que els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) per l'any 2016 destinaran un milió d'euros per aquest projecte. El responsable de Territori i Sostenibilitat ha reiterat que és un projecte "caduc" que no satisfaria les demandes del territori i que suposaria "malgastar" diners.

Serracant s'ha mostrat sorprès amb la notícia i amb el cost total de 3,8 milions d'euros que l'Estat ha assignat a aquest projecte. "Demostra que no hi ha una voluntat real", ha considerat Serracant que ha relacionat aquest anunci amb interessos econòmics o electoralistes. 

Amb tot ha remarcat que l'Ajuntament de Sabadell no aprovarà la construcció d'aquesta via en cas que acabi materialitzant-se. "Des de Sabadell no permetrem que els diners es gastin en un projecte que no és el que el conjunt d'actors del territori volen", ha assegurat Serracant. Així, ha insistit en crear una via regional que connecti la C-58 amb la Ronda Oest i la carretera de Castellar (B-124), i no "una via de pas com la que planteja Foment". 

En aquest sentit ha tornat a demanar a la Generalitat que assumeixi la seva responsabilitat i "que lideri un debat de mobilitat a la comarca que aposti pel transport públic i vetlli perquè les infraestructures que es projectin s'ajustin a les demandes reals". 

El responsable de Territori i Sostenibilitat ha recordat que aquest projecte és "qüestionable" des del punt de vista de l'avaluació mediambiental perquè s'està projectant i analitzant per trams. "No sabem quin serà l'impacte final, quants cotxes circularan en total perquè l'Estat utilitza aquesta estratègia d'anar fent estudis per trams", retreu Serracant.