D’aquesta manera, el tren ja no s’aturarà a Sant Quirze i tornarà la normalitat a la línia. El president de FGC, Ricard Font, ha destacat “l’eficàcia” d’aquestes tasques, no només per reprendre un dia abans del previst, també perquè ha servit “per fer tasques de manteniment” a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i Sant Cugat.
Visita a les obres del soterrament dels FGC a Sabadell. Foto: Albert Segura
Ha posat en valor les feines dutes a terme, perquè aquests 75 dies d’obres “han suposat un estalvi de set mesos de molèsties, sorolls i el tall de servei en alguns casos”. Tanmateix, ha reconegut “les afectacions” que han suposat aquesta modificació de la línia. Aquesta “eficàcia” s’ha sustentat en una mitjana diària de 80 operaris, que han treballat 24 hores en aquest tram de 400 metres.
L’alcalde, Maties Serracant, també ha esmentat “l’esforç” dels veïns i la reivindicació per aconseguir el soterrament. “Una crònica de com hem arribat fins aquí” i ha continuat, “ja vam dir que faríem tot el possible”, remarcant l’empenta de la societat civil per assolir les seves demandes.
Un dels trams soterrats de FGC, a l'entrada de Sabadell Foto: Albert Segura
Compromís de Junqueras i Rull
El vicepresident del Govern, Pere Aragonès, ha recordat que amb l’anunci de la recuperació de FGC a la línia del Vallès “tanquem el compromís del vicepresident Oriol Junqueras y el conseller Josep Rull del maig del 2017”, quan es van acordar fer el soterrament.
Aragonès ha enviat un encàrrec al consistori sabadellenc: “Hem fet la feina de soterra i ara, la superfície correspon a l’Ajuntament”, detallant que ha de ser un “espai ple de vida i de recuperació al servei de la gent”.