El portaveu adjunt d'ERC al Congrés, Gabriel Rufián, ha insistit aquest dilluns en què el "pla B" del seu partit és que el vicepresident de la Generalitat i candidat dels republicans, Oriol Junqueras, sigui el candidat a la presidència del Govern. En declaracions a Cuatro, el dirigent republicà ha tornat a posar l'accent en la candidatura de Junqueras si, "a tenor de l'Estat" i de "la maquinària judicial i mediàtica", Puigdemont no pot finalment presentar-se a la investidura.
Així ho ha manifestat poc després que el nou president del Parlament, Roger Torrent, hagi proposat al president català exiliat com a candidat a la investidura, malgrat "les dificultats" d'aquesta investidura per la situació personal i judicial de Puigdemont. "Caldrà activar, potser, un pla B que per a ERC entenc que seria el número dos del Govern", ha recalcat, mostrant-se "convençut" que, en qualsevol cas, el bloc independentista -Junts per Catalunya, ERC i la CUP- trobaran "la millor solució" per "restituir el Govern legítim" a Catalunya.
Rufián insisteix que Junqueras ha de ser president si Puigdemont no pot ser investit
El dirigent d'ERC opina a Cuatro que caldrà activar un pla B si "la maquinària judicial i mediàtica" impedeix a l'actual president català tornar a ser escollit pel Parlament
ARA A PORTADA
-
La jutgessa que investiga la mort d'Helena Jubany ordena una prova cal·ligràfica a Santi Laiglesia Redacció
-
El germà d'Helena Jubany, amb la presó de la Laiglesia: «Necessitem distanciament de l'exposició pública» Redacció
-
La indústria lidera el creixement econòmic del Vallès Occidental el 2024, segons l’Anuari de BBVA Redacció
-
Illa defensa que «la ronda Nord s'ha de fer i s'ha de fer bé, amb totes les garanties i els requisits» Redacció
-
Publicat el 22 de gener de 2018 a les 22:19
Et pot interessar
-
Societat
Dos testimonis ratifiquen davant la jutgessa que Santi Laiglesia vivia al pis de Montse Careta
-
Societat
La jutgessa envia a presó Santi Laiglesia com a principal sospitós de l'assassinat d'Helena Jubany
-
Societat
Tot porta a Santi Laiglesia: el judici a Helena Jubany, més a prop que mai 24 anys després
-
Societat
La jutgessa cita a declarar Santi Laiglesia el 28 de novembre per la mort d'Helena Jubany
-
Societat Tres de cada quatre beques menjador al Vallès Occidental són per a alumnes amb nacionalitat espanyola
-
Societat
Sabadell posarà en marxa la zona de baixes emissions el pròxim dilluns 15 de setembre
