Si tornen a sumar, Sant Cugat haurà begut oli

«El tripartit és un govern que imposa decisions importants, que no escolta ni als veïns ni als sectors afectats per buscar el màxim consens»

Publicat el 22 de maig de 2023 a les 17:44
Actualitzat el 22 de maig de 2023 a les 17:45
Diguem les coses clares. Aquests darrers quatre anys Sant Cugat, malauradament, ha patit un retrocés fruit de l’experiment fallit del tripartit, és a dir, per la suma d’ERC, PSC i CUP.

Tenim un Ajuntament menys transparent i empàtic que mai a Sant Cugat. No ens informen del cost de grans campanyes de comunicació absolutament partidistes i pagades amb els diners de tots nosaltres. És un govern que imposa decisions importants, que no escolta ni als veïns ni als sectors afectats per buscar el màxim consens. No és l’Ajuntament que volem per Sant Cugat.

En aquests darrers quatre anys, el tripartit no ha començat ni una sola nova promoció pública d’habitatge. Bé, de fet, no ha redactat cap projecte. Només, això sí, van treure pit presentant un projecte de dues torres de dotze plantes de pisos per construir en zona industrial. Aquest no és el model de ciutat a escala humana que volem. En absolut. Defensem el model de ciutat que va iniciar l’alcalde Joan Aymerich i que els alcaldes Lluís Recoder, Mercè Conesa i Carmela Fortuny van continuar tot afrontant els nous reptes i necessitats del Sant Cugat d’avui.

Hi ha més població i vehicles que fa quatre anys i el tripartit ha optat per perjudicar més la mobilitat del centre urbà i de les entrades i sortides de la ciutat. No s’ha fet un pla de mobilitat amb una visió experta ni consensuada amb els diferents agents implicats de Sant Cugat. Si volem carrils bici, però ben pensats i segurs. Amb sentit comú.

Equipaments en aquests quatre anys? Ni un. El darrer pavelló esportiu es va inaugurar el 2017 amb l’alcaldessa Mercè Conesa. Els nostres joves continuen entrenant on poden i a hores intempestives. Equipaments socials? La restauració de la masia de Volpelleres aturada; Villa Montserrat de l’avinguda de Cerdanyola està que cau a trossos, el projecte de la segona residència de la gent gran no existeix... On està la necessària nova biblioteca central? El tripartit ha perdut les subvencions que el govern anterior havia treballat per construir-la. I el teatre de la Unió Santcugatenca? Encara tancat quatre després d’haver acabat les obres. 

I la gestió interna de l’Ajuntament? Sí, és cert, quatre anys enrere hi havia un retard de 6-8 mesos per donar llicències urbanístiques, però avui arribem als 36 mesos d’espera! El grup municipal de Junts per Sant Cugat vam presentar un pla de xoc, però el govern tripartit ens va ignorar. Per tant, estan perjudicant particulars i empreses, perjudicant la gent.

Tenim un Ajuntament que està lluny de la ciutadania perquè tenim un govern tripartit poc sensible amb les persones, un govern que escolta poc. Sort en tenim dels treballadors de l’Ajuntament de Sant Cugat que són professionals i que estan a les verdes i a les madures. Evidentment, no conec a tota la plantilla de treballadors de la casa gran, però espero fer-ho com a alcalde. Si una cosa tinc clara és que us necessitem, sou una part imprescindible de l’engranatge de l’Ajuntament amb independència del partit polític que governi l’Ajuntament. Treballeu per la ciutat. 

Podria continuar parlant de més àmbits perquè Sant Cugat ha retrocedit. Hem anat a pitjor, malauradament. Per tant, tindrem molta feina a fer i la farem.

Però cal que la població ens faci confiança. Voleu quatre anys més de tripartit a Sant Cugat? Junts per Sant Cugat som l’alternativa real, el vot útil. Perquè si el tripartit torna a sumar… Sant Cugat haurà begut oli.