Aquests són els deu tràmits administratius més difícils per a la ciutadania

El Govern avaluarà aquests processos al llarg de l'any vinent amb la voluntat d'introduir-hi millores i agilitzar-los en el marc de la reforma de l'administració

El Govern identifica els deu tràmits més difícils per a la ciutadania
El Govern identifica els deu tràmits més difícils per a la ciutadania
20 de novembre de 2024, 13:21
Actualitzat: 13:22h

El Govern ha presentat aquest dimecres els primers passos de la reforma de l'administració, amb la creació i la posada en marxa d'un comitè conformat per 68 experts. Seran els encarregats d'elaborar un informe en què es determinarà quins són els canvis necessaris per facilitar i agilitzar els tràmits de la ciutadania.

En paral·lel, l'executiu també ha pogut definir els deu tràmits digitals que generen més dificultats als catalans. Han estat seleccionats basant-se en criteris com el temps de resolució, l'ús digital, l'autonomia i la satisfacció de l'usuari en la tramitació i el disseny. En total, aquests deu processos van generar un total de 563.866 tramitacions el 2023, i són els següents:

  • Reconeixement del grau de discapacitat i prestació d'atenció social a persones amb discapacitat: 92.468 sol·licituds.
  • Ajuts i subvencions al lloguer: 39.672 sol·licituds.
  • Ajuts de l'Institut Català d'Energia: 43.222 sol·licituds.
  • Gestió de la pensió no contributiva per invalidesa o jubilació: 64.852 sol·licituds.
  • Família nombrosa i monoparental: 73.968 sol·licituds.
  • Accés i preinscripció a la universitat: 61.551 sol·licituds.
  • Renda garantida de ciutadania: 51.385 sol·licituds.
  • Homologació de títols estrangers no universitaris: 10.772 sol·licituds.
  • Dependència: 121.556 sol·licituds.
  • Ajuts a la mobilitat internacional de l'estudiantat: 4.420 sol·licituds.

Un cop aquests deu tràmits han estat identificats, el Govern obre un procés d'avaluació i millora destinat a reduir, per exemple, el temps de resolució mitjà que en alguns casos se sol trobar en un any. "Ens posem al lloc del ciutadà perquè són tràmits prioritaris", apunten des de l'executiu, tot i que per ara no s'han especificat quines seran les mesures concretes perquè aquests processos siguin més fàcils.

Aquests tràmits es testejaran en espais d'experiències ciutadana basats en diferents perfils per entendre quins són els problemes d'accessibilitat, usabilitat i comprensió. Així, l'objectiu és comprovar si el llenguatge és entenedor, si els passos a seguir estan ben detallats i si no porten a l'equivocació, o si el servei es considera útil.