L'impacte de les restriccions en la mobilitat ha fet baixar tots els indicadors de sinistralitat a la ciutat de Barcelona. Segons el balanç del 2020, aquells sinistres de trànsit que han provocat víctimes mortals i ferits greus van ser 155, un 30,8% menys que l'any 2019 i la xifra més baixa dels últims 16 anys.
En concret, 14 persones van perdre la vida (12 homes i 2 dones) i 141 van resultar ferides greus. La meitat de víctimes mortals en sinistres de trànsit eren motoristes, seguit per quatre vianants, un conductor de bicicleta, un de turisme i un conductor de vehicle de mobilitat personal (VMP). El total de víctimes -entre morts, greus i lleus- va ser de 7.219, un 39% menys que les 11.854 del 2019.
La suma dels ferits greus dels col·lectius més vulnerables (conductors de vehicles de dues rodes a motor, vianants, ciclistes i conductors VMP), suposen el 87,9% del total de ferits greus. En total, el 2020 la Guàrdia Urbana de Barcelona va intervenir en 5.715 sinistres amb víctimes a la ciutat, un 38% menys que l'any anterior.
Per tipologia de vehicles, els vehicles lleugers de quatre rodes (turismes, furgonetes i taxis) representen el 45,32% de vehicles implicats en sinistres de trànsit, seguits pels vehicles de dues rodes motoritzats, amb un 37,72% de vehicles implicats. Per una altra banda, augmenta la presència dels vehicles de mobilitat personal passant del 2,6% al 4,41%.
D'acord amb el balanç presentat aquest dimecres, pel que fa als conductors, la manca d'atenció continua sent la primera causa directa de sinistres, seguida per no respectar les distàncies i fer un gir indegut o sense precaució. La principal causa directa dels vianants continua sent, com l'any anterior, no respectar els semàfors i creuar per fora del pas de vianants.
En relació a les causes indirectes, la presència de l'alcohol en el sinistres de trànsit n'és la principal, seguit de la calçada en mal estat i l'excés de velocitat. Durant el 2020, gairebé 5.000 de 30.000 tests d'alcoholèmia van donar positiu, un miler dels quals van derivar en denúncies penals. De 2.600 tests de droga, prop de 1.500 també van ser positius, 6 d'ells penals.
Uns 600.000 vehicles van superar la velocitat marcada, detectats per radars. Són moltes més infraccions per excés de velocitat que les del 2019 (347.173). Segons ha explicat la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ho vinculen a un relaxament i excés de confiança per part els conductors aprofitant la baixa mobilitat durant l'estat d'alarma. "En haver-hi menys cotxes, es tendeix a córrer més", ha afirmat.
Barcelona registra 155 morts i ferits greus en accidents de trànsit el 2020, la xifra més baixa en 16 anys
L'impacte de les restriccions en la mobilitat redueix un 38% la sinistralitat

- La Guàrdia Urbana, en un control per aplicar les noves mesures -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el 24 de febrer de 2021 a les 13:56
Et pot interessar
-
Societat Un jove brasiler explica a Quim Masferrer que s'ha enamorat del «país, la gent i la cultura catalana»
-
Societat Accident a Barcelona: un tramvia xoca contra una moto a Glòries
-
Societat Afectacions a l'R4 a causa de les obres entre Sant Vicenç de Calders i Martorell Central
-
Societat La tècnica del marcador de portes: els Mossos detenen un home que volia robar en pisos de Barcelona
-
Societat Denuncien que treballadors de Carrefour van agredir dos activistes que es manifestaven contra la complicitat amb Israel
-
Societat El temps d'aquest dimecres 3 de setembre: cel assolellat i ambient càlid