El concessionari de Barcelona que ha enfonsat Harley-Davidson: milers d'euros «estafats»

L'entorn del gerent, Toni Solano, assegura que no ha fugit i que és "una víctima més" de la situació

Publicat el 10 d’octubre de 2024 a les 11:55
Actualitzat el 10 d’octubre de 2024 a les 21:51

Fins al tancament abrupte del centre ubicat al Turó Park a finals del mes de setembre passat, Barcelona tenia dos concessionaris de la marca de motos Harley-Davidson. Si bé, l'enfonsament del negoci que Toni Solano va heretar del pare per, segons afirma, confiar en dos prestadors italians, ha deixat un deute de 50.000 euros en concepte de lloguer per als propietaris del local i desenes de milers d'euros més per retornar a diversos clients afectats. Tot plegat ha provocat una crisi reputacional a Harley i una problemàtica que afecta tota la xarxa de la casa automobilística a l'Estat.

La botiga-taller del carrer Calvet ha quedat clausurada amb comandes pendents ja pagades. L'única explicació és un petit cartell enganxat a la porta que diu: "Tancat per obres". Els clients "estafats" denuncien que la propietat no els dona resposta i que no poden localitzar Solano, però l'entorn de l'empresari ha assegurat a Crónica Global que "no ha fugit" i que, de fet, és una altra víctima de la situació.

En aquest sentit, expliquen que Solano va sovint al local degà de la marca a Barcelona, que es remunta al 1987, per recollir la correspondència i canviar el pany. Al seu torn, alguns clients ja han iniciat accions legals i la immobiliària propietària de l'establiment ha explicat al mitjà mencionat que feia cinc mesos que no pagaven el lloguer

Un altre afectat col·lateral és Jorge del Olmo, fill del periodista Luis del Olmo, que dirigeix el segon concessionari de Harley-Davidson a la ciutat comtal. Ha penjat un vídeo a les xarxes socials desmarcant-se de la polèmica i explicant que es tracta de dues centrals que funcionen de manera independent i que la seva ho fa sense problema. "I ho continuarà fent", ha assegurat, alhora que ha detallat que no pot fer més que "ajudar en tot el possible" als clients de Solano que s'estan dirigint ara a queixar-se al seu local.